מחשש קרבה ל'פלג הירושלמי'

משגיח ב'חברון' - הושעה; עבר שימוע ופרסם מכתב הבהרה

בעקבות החשש להשתייכות הרב חיים יצחק קפלן, ממשגיחי ישיבת 'חברון', ל'פלג', הושעתה שיחתו, אך לאחר שימוע אצל ראשי הישיבה, ומכתב הבהרה שפרסם, הוא צפוי לשוב ולמסור אותה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י חברוני על רקע היכל הישיבה (באדיבות המצלם)

במשך כשנתיים נפוצו שמועות שונות בעולם הישיבות בדבר השתייכותו של הרב חיים יצחק קפלן, ממשגיחי ישיבת חברון, לתומכי "הפלג הירושלמי".

עדויות שונות הסתובבו בישיבה בשנים האחרונות בדבר התבטאויות של הרב קפלן בשיחות פרטיות וב"ועדים" בשבח דרכם של אנשי 'הפלג', ההפגנות ואיסור ההתייצבות, ואף דיבורים בגנותם של גדולי ישראל, שמתנגדים לדרך הפלג.

תלמידי הישיבה נחלקו לשתי מחנות כאשר החלק האחד דורש לסלקו מהישיבה עקב תמיכתו בדרך הפלג, ותלמידים אחרים הכחישו או הסבירו את אמירותיו של המשגיח בהסברים שונים.

בשבוע שעבר פרסמנו כאן לראשונה ב"כיכר השבת" על השתתפותו של הרב קפלן ב"עונג שבת" שנערך לכבודו של העריק קפלינסקי בשכונת רמות, שם אף נשא דברים ודיבר בשבח עריקי הפלג ואיסור ההתייצבות. פרסום שחולל סערה בישיבה והוכיח את השתייכותו של הרב קפלן לתומכי הפלג.

תומכי הרב טענו כי הרב קפלן הגיע לשם רק בכדי לבקר את משפחת העריק, מבלי שידע על החגיגה המתוכננת במקום, ורק לאחר שהגיע ראה את הבחורים ודיבר בפניהם מענייני הפרשה.

בעקבות כך הושעתה, על ידי הנהלת הישיבה, שיחתו הקבועה של הרב קפלן בימי רביעי, ול"כיכר השבת" נודע כי ביום רביעי בשבוע האחרון לא מסר הרב קפלן את שיחתו הקבועה.

הרב קפלן, המשגיח (באדיבות המצלם)

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי בעקבות ביקורו של הרב קפלן, ראשי ישיבת חברון ערכו לו שימוע והודיעו לו כי התנהלותו נגד גדולי ישראל אין מקומה בישיבת חברון.

ראשי הישיבה ציינו בפניו כי "זה הרס והשחתה התנהגות ההפגנות וחסימות הכבישים, מעולם לא קיבלנו זאת מרבותינו".

יצויין כי הגאון רבי יוסף חברוני קיים שיחה ארוכה בסוף השבוע שם התחייב הרב קפלן לציית לראשי הישיבה ושלא לנהוג נגד דעתם של גדולי ישראל.

הרב קפלן התנצל בפני ראשי הישיבה והתחייב שלא לנהוג כך ובעקבות כך הוא צפוי לחזור למסור את שיחתו.

במכתב שתלה הבוקר הרב קפלן בישיבה, הוא כותב: "לימדונו חז"ל שאדם צריך לצאת ידי הבריות כדרך שהוא צריך לצאת ידי המקום שנאמר וכו', לקיים דברי חכמים אבא נא לפניכם בדברים דלהלן: למרבה הצער נתפרש ביקור משפחתי כבא להביע עמדה ותמיכה באיזו שהן השקפות והנהגות.

מכתב הרב קפלן (סריקה)

"כל מי שזכיתי להכירו יודע שלא זו הדרך שלימדוני ומלמדים אותי רבותי, כך שלא עלה ולא יעלה דעתי להיות כמביע כנ"ל", כותב הרב קפלן ומוסיף, "ומ"מ מאחר שכך אירע ומעשי הובנו שלא ככוונתם לגמרי תקוות התועלת מחייבת לבאר את האמת להדיא. באהבה רבה ובהערכה ר' חיים יצחק קפלן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר