אאא

עד היום היו ההנחיות בתחום הבריאות ברורות, להוציא מכל מאכל את השומן שיש בו ובעיקר ממוצרי החלב, בכדי לשמור על בריאות הצרכנים, אלא שייתכן והנחיות אלו מוטעות לחלוטין, דבר העלול לגרום לפגיעה בגוף שלנו. הטענות על כך עלו מספר פעמים בשנים האחרונות וכעת מחקר נוסף שנערך במשך 15 שנה על 3,333 מבוגרים מאשש לכאורה את הטענה כי הורדת השומן במוצרי החלב שלנו עלולה לא פעם לייצר את התהליך ההפוך ממנה שאנחנו מצפים אליו.

המחקר שפורסם בכתב העת המדעי Circulation, מציג סקירה של ד"ר דריוויש מוזפריאן שערך את המחקר יחד עם עמיתיו ומגלה כי אנשים שבדמם היו שלוש שומנים המצויים במוצרי החלב הרגיל היו בסיכון של 46 אחוז פחות ללקות בסוכרת. חשוב לציין כי הסיכון המופחת לסוכרת היה גם באנשים בעלי עודף משקל. מה שאומר בעצם כי החומרים שנמצאים בחלב הרגיל ומוצאים ממנו בסוגי חלב דיאטטיים מסייעים לגוף להתמודד עם המשקל טוב יותר מכל אפשרות אחרת. ד"ר מוזפריאן מציין גם כי אנשים כאלו מצויים בסכנה פחותה לפיתוח של משקל גבוה. מחקר שנערך על 18,438 נשים מצא סיכון של 8 אחוז פחות לנטייה להשמנה דווקא בקרב הנשים שצרכו חלב ומוצרי חלב רגילים.

בשיחה עמו אמר ד"ר מוזפריאן כי "מתברר שכשהגוף מפחית את השומן שהוא מקבל אז מתעורר בנו צרוך לפצות על כך. הגוף שלנו נוטה לכיוון של סוכרים ופחמימות ולכן נוצרת מציאות שבה דווקא ההפחתה של השומן מזיקה לנו ולא מייצרת את ההורדה במשקל וגם לא מסייעת לנו בטווח הארוך לשמירת בריאות הגוף" עוד הוסיף החוקר  "עוד לא ברור מה בשומן מסייע לנו להפיק יותר טוב אינסולין ולהתמודד יותר טוב עם הסוכרת אבל זו עובדה שיש קשר ישיר דווקא בין מוצרים שמנים לבין פחות סיכוי ללקות במחלה. במילים אחרות אם בעבר ההוראות לדיאטות היו תחתכו בשומנים שאתם אוכלים אז ההוראות האלו היו לא מדויקות. בשומנים הטבעיים ישנם חומרים בריאים וגם הורדה גבוהה שלהם מייצרת צרוך בגוף להשלים אותם" הוא מסביר.

בניסיון לתאר מחקרית את התופעה מציין ד"ר מוזפריאן כי "עלולה להיות השפעה על תחושת השובע העמוקה של הגוף. מזון עתיר קלוריות אולי פועל עלינו בתת מודע ומוביל לתחושה של שובע ולאי הזדקקות לסוכרים. יתכן גם שיש פה השפעה ברמת התאים. אולי חומרים שמיוצרים בתסיסת החלב על ידי החיידקים מסייעים לכבד שלנו והם טובים לאדם. אלא שאני לא ממליץ כרגע להתחיל לאכול בלי חשבון אם יש לכם נטייה להשמנה. אני רק מציין שכשמדברים על ירידה במשקל אסור סתם לחתוך במוצרים עם שומן אלא להסתכל על התהליך באופן כוללני ולבחון איך להוריד את רמת האכילה שלנו תוך נתינה לגוף את כל הצרכים שלו".

עשינו לכם חלק לקינוח חלבי? לחצו כאן למתכון

 

 פודינג שוקולד קטיפתי ומתוק (מקור)