ביהמ"ש העליון אישר את צו המוסלמים של טראמפ

בית המשפט העליון בארה"ב אישר את צו המוסלמים החדש של הנשיא טראמפ האוסר על אזרחים משש מדינות מוסלמיות להיכנס לארה"ב. זו הגרסה השלישית שהציע הנשיא (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

ניצחון לממשל טראמפ: לאחר מאמצים רבים ושלוש גרסאות בית המשפט העליון בארה"ב אישר אתמול (ב') להפעיל את הגרסה האחרונה של "צו המוסלמים" של דונלד טראמפ, שנועד למנוע – לפחות זמנית – את כניסתם של אזרחי שש מדינות בעלות רוב מוסלמי. המדינות הן איראן, לוב, סומליה, צ'אד, סוריה ותימן זאת בשל החשש לטרוריסטים שייכנסו לשטחה של ארה"ב.

בית המשפט העליון אישר לצו להיכנס לתוקף במלואו למרות דיונים שנמשכים בערכאות נמוכות יותר. שבעה מתשעת השופטים אישרו את בקשת הממשל להסיר שני צווי מניעה שהוטלו בערכאות נמוכות. שתי שופטות ליברליות, רות ביידר גינסבורג וסוניה סוטומיור, סירבו לבקשת הממשל.

בהחלטת בית המשפט העליון נמסר שכרגע יש להשהות את צווי המניעה, בזמן שהדיונים בבתי המשפט לערעורים בסן פרנסיסקו ובווירג'יניה נמשכים. באותם בתי משפט נאמר שיש לאפשר לאזרחי אותן מדינות מוסלמיות להיכנס לארה"ב אם הם מצהירים שיש להם קרובים במדינה דבר שכאמור הממשל מתנגד אליו מכל וכל.

הצו הנוכחי הוא הגרסה השלישית של "צו המוסלמים", שגרסתו הראשונה הוצגה שבוע אחרי כניסתו של טראמפ לתפקיד, ועוררה סערה בארה"ב ובעולם בטענה כי מדובר בצו גזעני ומכליל. בגרסה האחרונה מופיעה צ'אד במקום סודן. האיסור של טראמפ תקף בנוסח הנוכחי גם על אזרחי צפון קוריאה, וגורמים מהשלטון בוונצואלה - תוספות שבתי משפט בארה"ב לא התנגדו אליהן.

תביעות נגד הצו הוגשו גם על ידי מדינת הוואי והאגודה האמריקנית לחירויות האזרח. התובעים טענו כי הגרסה האחרונה של הצו, כמו הגרסאות הקודמות, מפלה מוסלמים, סותרת את החוקה האמריקנית ומנוגדת לחוקי ההגירה. ממשל טראמפ הסביר בעבר שוב ושוב כי האיסור על כניסתם של אזרחי אותן מדינות נחוץ כדי לאפשר בדיקה פנימית של הליכי הבירור הנערכים למבקשי אשרות כניסה לארה"ב במדינות האלה וכאמור במטרה למנוע כניסת גורמים קיצוניים לשטחי ארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר