הפילוג ב'קול תורה'

הגרב"ש דויטש התבקש לעזוב את הישיבה

הגאון הרב ברוך שמואל דויטש המכהן כראש ישיבת קול תורה זה 40 שנה התבקש לעזוב את תפקידו בשל חברותו ב'מועצת רבני בני תורה'. בינתיים הוא לומד בבית כנסת סמוך (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרב"ש דויטש (צילום: באדיבות המצלם)

המחלוקת בציבור הליטאי פוגעת בישיבה מפוארת נוספת שעומדת אף היא בפני פילוג ופגיעה. בתחילת השבוע הגיעו ראשי ישיבת קול תורה הגרמ"י שלזינגר, ובנו הגר"ש שלזינגר, לגאון רבי ברוך שמואל דויטש וביקשו ממנו לעזוב את הישיבה משום חברותו במועצת גדולי התורה של "בני תורה" שנוסדה לאחר הסתלקותו של הגר"ש אוירבך והעובדה שהפך למזוהה עם הנהגת הפלג הירושלמי.

לדבריהם, מעשיו אלו פוגעים ברישום התלמידים לישיבה וגורים נזק לתדמית הישיבה. הגרב"ש דויטש שמע את הבקשה ושתק.

ל'כיכר השבת' נודע כי ראש ישיבת קול תורה קיבל הוראה בשמו של ראש הישיבה הגר״ג אדלשטיין להורות לצוות הרוחני שלא להתערב בנושאים של פוליטיקה ומחלוקת.

אתמול (חמישי) חל המפנה כאשר הגיע הגרב"ש דויטש ללמוד את "סדר א'" בבית הכנסת נזר אהרן בבית וגן, במקום בהיכל הישיבה. שניים מראשי הישיבה הגרב"צ בורודיאנסקי, המשמש גם הוא כחבר מועצת בני תורה, ואחיו המשגיח הגרי"י בורודיאנסקי, הגיעו יחד לבית הכנסת לחזק אותו וניסו לשכנעו לחזור להיכל הישיבה ומסרו כי אסור לו בשום אופן לעזוב.

יצוין כי לטענת גורמים בישיבה מי שהחליט לעזוב היה הרב דויטש ולא שהוא הועזב בכוח. לדבריהם, אתמול במהלך היום האחרון של ה"זמן" הגיע הרב דויטש לישיבה היפרד מהצוות ואמר לתלמידים כי הוא לא פוטר, אלא התפטר מיוזמתו בגלל חילוקי דעות בינו לבין ראש הישיבה.

לדברי מקורביו של הרב דויטש, ההכרעה הסופית טרם התקבלה, אולם נדמה כי הכיוון ברור כשהמשמעות הינה שלאחר 40 שנה יעזוב הרב דויטש את הישיבה בראשה עמד במשך שנים רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר