בתגובה להרעלת המרגל

דיפלומטים רוסים מגורשים מארה"ב ואירופה

גם ארה"ב הצטרפה למדינות שמגרשות דיפלומטים וסוכנים רוסיים משטחה במחאה על הרעלת המרגל הרוסי בבריטניה, הרעלה שרוסיה עדיין מכחישה כל קשר אליה (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: JStone / Shutterstock)

משבר דיפלומטי: בכירים בממשל האמריקני אמרו שהנשיא דונלד טראמפ הורה לגרש 60 רוסים, ולסגור את הקונסוליה הרוסית בסיאטל, בתגובה להרעלת המרגל הרוסי בגז עצבים בבריטניה.

לפי הגורמים, הגירוש כולל 12 סוכני מודיעין רוסים מכוח המשימה של האו"ם בניו יורק. הגורמים אמרו שההחלטה משקפת חשש שהפעילות המודיעינית של רוסיה בארה"ב תוקפנית מלבד צעד המחאה כנגד הרעלת המרגל.

בסוף השבוע דיווח אתר בלומברג שטראמפ שוקל בחיוב להעניש את מוסקבה ולסלק דיפלומטים רוסים, אך רוצה לוודא שבעלות הברית של ארה"ב באירופה יעשו צעד דומה. אחר הצהריים, במקביל לדיווח מוושינגטון, הודיעו 14 מדינות באירופה על גירוש דיפלומטים רוסים. בין המדינות שיגרשו דיפלומטים: צרפת, גרמניה, הולנד, אוקראינה, צ'כיה, אסטוניה, ליטא, לטביה ופולין.

מהבית הלבן נמסר כי גירוש הדיפלומטים הרוסים וסגירת הקונסוליה הרוסית בסיאטל "יהפכו את ארה"ב לבטוחה יותר". דוברת הבית הלבן שרה האקבי מסרה בהצהרה כי כי בהחלטתו, הנשיא דונלד טראמפ משיב ל"שימוש הרוסי בנשק כימי ברמה צבאית על אדמת בריטניה".

משרד החוץ של גרמניה, שהודיע על גירוש ארבעה דיפלומטים רוסים, אמר שמדובר בצעד של סולידריות עם בריטניה. "היום אנחנו סילקנו ארבעה דיפלומטים רוסים", מסר משרד החוץ הגרמני. "רוסיה עדיין לא משתפת פעולה עם חקירת ההרעלה בסולסברי".

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בירכה את ההחלטה של ארה"ב, קנדה ו-14 מדינות באיחוד האירופי לגרש דיפלומטים רוסים בעקבות הרעלת הסוכן בדרום בריטניה. היא אמרה כי הצעד מהווה מסר תקיף למוסקבה - "שהיא לא יכולה להמשיך לזלזל בחוק הבינלאומי".

בתחילת החודש הודיעה בריטניה על גירוש 23 דיפלומטים רוסים. במוסקבה הגיבו בסילוק 23 דיפלומטים בריטים. הרוסים מכחישים עדיין כל קשר להרעלה וטוענים כי אין כל הוכחה שהם אלו שהרעילו את המרגל.

משרד החוץ הרוסי מסר בתגובה כי ההחלטה של 14 מדינות באיחוד האירופי לגרש דיפלומטים רוסים היא מחווה פרובוקטיבית, וכי הדבר יוביל להסלמה. "הצעד הלא-חברי של קבוצה זו לא תעבור ללא מענה, אנו נגיב", נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר