מצוקת הדיור בציבור החרדי

המועצת החסידית דורשת: מענק לרוכשים דירות יד שניה

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' שהתכנסה אמש בירושלים דורשת מחברי הכנסת של הסיעה לפעול ולקדם בכל דרך את חקיקת החוק למתן מענקים לזוגות צעירים הרוכשים דירות יד שניה (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"רים מצאנז, ויז'ניץ ובויאן, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: יממה אחרי ישיבת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', שיגר הבוקר (שני) מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן מכתב לחברי הכנסת בו הוא דורש מהם בשם האדמו"רים לפעול למען הזוגות הצעירים בחקיקת חוק מתן מענק לדירות יד שניה.

במכתבו לחברי הכנסת, כותב הרב שטרן: "לכבוד חברי הכנסת של אגודת ישראל, שלום וברכה. אחדשה"ט. בישיבת מועצת גדולי התורה אתמול הועלתה מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים.

"נתבקשתי ע"י מרנן ורבנן שליט"א להודיעכם שיש לפעול ולקדם בכל דרך אפשרית את חקיקת החוק למתן מענקים לזוגות צעירים הרוכשים דירות יד שניה".

הבוקר, היומונים החרדים 'המודיע' ו'המבשר' התייחסו לכינוס המועצת והזכירו כי האדמו"רים עסקו בקידומו של חוק הגיוס המאפשר את המשך לימוד התורה על ידי תלמידי הישיבות וכן מתן פטור מגיוס לבנות דתיות.

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', גדולי האדמו"רים, חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, התכנסו בבית הוועד הפועל העולמי של התנועה ברחוב שומר הכותל בירושלים.

אל הכינוס הגיעו האדמו"רים מגור, צאנז, ויז'ניץ, באיאן, סערט ויזניץ ומודזי'ץ, כמו גם סגני השרים והח"כים יעקב ליצמן, מאיר פרוש, מנחם לייזר מוזס וישראל אייכלר, וכן חנוך זייברט.

בכינוס הזכירו האדמו"רים את החשש מפני המציאות הביטחונית בדגש על כך שמדובר בתקופה רגישה במיוחד, אולם עמדו על כך שיש לקדם את חוק הגיוס ברגישות ובנחרצות יחדיו, מתוך דאגה אמיתית ללומדי התורה, תלמידי הישיבות הקדושות.

מהכינוס נעדרו חמישה אדמו"רים: האדמו"ר מבעלזא - עקב שהותו למנוחה בקרית יערים טלז סטון, עם שובו מחו"ל ביום שישי, האדמו"ר מביאלא שנשאר בצפת, האדמו"ר מסלונים, האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) - עקב חולשה, והאדמו"ר מסאדיגורה - השוהה כעת בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר