קמפוס שטראוס: כל הדרך לתואר יוקרתי

מהו סוד ההצלחה של הקמפוס הצעיר שרק לאחרונה מלאו לו 5 שנים? ראיון מיוחד עם יו"ר הקמפוס: איך משלבים לימודים ועבודה, איך שכר הלימוד זול ממכללות והאם אפשר לשלב עבודה? (לימודים שיווקי)

לימודים בקמפוס שטראוס. (תמונה: יחצ, וידאו: כיכר השבת)

מהו סוד ההצלחה של הקמפוס הצעיר שרק לאחרונה מלאו לו 5 שנים וכבר מחזיק בכ- 50% מכלל התלמידים החרדים בתוכנית המח"ר (תוכנית המל"ג למסגרות חרדיות באקדמיה)?

"ראשית, סייעתא דשמיא גדולה שמלווה אותנו לכל אורך הדרך. שנית, החיבור המתבקש בין מכון לומדה שקיים כבר כ-25 שנה והכשיר אלפי חרדים לעבודה במגוון מקצועות לבין המכללה האקדמית הדסה שמפעילה תכניות לימוד כבר משנות ה-70 יצר מנגנון מושלם. כאשר מחד אנו מכירים ומבינים היטב את המגזר החרדי על כל צרכיו ומאידך הנגשנו לציבור החרדי תארים אקדמיים יישומים ברמה הגבוהה ביותר ממכללה יוקרתית ששמה הטוב הולך לפניה".

כיצד אתם משלבים בצורה כה מקצועית בין הרמה האקדמית הגבוהה עליה דיברת קודם לבין שילוב של בוגרי ישיבות שאין להם שום רקע קודם בלימודי חול?

"שאלה טובה וטוב ששאלת. מתוך ההיכרות המעמיקה עם המגזר החרדי בנינו תכניות מכינות קדם-אקדמיות מותאמות אישית לכל מתעניין לפי תחום הלימוד העתידי אליו הוא שואף בעתיד. לדוגמה, גבר חרדי שמעוניין בתואר ראשון ב'מדעי המחשב' ילמד מכינה ייעודית למדעי המחשב בה יכשירו אותו בכל הנושאים הרלוונטיים לתחום- מתמטיקה, אנגלית וכבר במכינה לומדים לתכנת בצורה מקצועית. תלמיד כזה מגיע לתואר מוכן בצורה מקסימלית ולעיתים אף יותר מתלמיד שמגיע עם בגרות מלאה".

ידוע שלמגזר החרדי נורא קשה להשתלב במערכות האקדמיות בעיקר בגלל ההוצאה הכספית היקרה (אלפי שקלים לשנת לימודים) והקושי לשלב בין עבודה לבין לימודים. כיצד אתם מתמודדים עם 2 סוגיות מרכזיות אלו?

"ראשית, חשוב להדגיש שהמכללה האקדמית הדסה אינה כמו רוב המכללות אלא מתוקצבת כמו אוניברסיטאות. כך ששכר הלימוד השנתי אצלנו מוגדר כ'שכר לימוד אוניברסיטאי' שהוא הזול ביותר כיום באקדמיה. שנית, אנחנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק ומלא מול כל הקרנות הרלוונטיות שניתן לקבל מהם מלגות לשכר הלימוד. ניתן למנות את קרן קמ"ח ואת ידידות טורונטו יחד עם מלגות של משרד החינוך ועוד. בנוסף המכללה עצמה מחזיקה במערך מלגות פרטיות שנועדו לסייע לתלמידים המתקשים בתשלום שכר הלימוד. אבל הדבר החשוב ביותר הוא שיש לנו מסלולי לימוד שבהם ניתן לקבל מלגת קיום חודשית גבוהה מעבר למימון המדובר כך שבהחלט ישנם תלמידים שלא רק שלא משלמים אלא אפילו נשארים עם עודף שמסייע להם להתקיים בתקופת הלימודים".

האם המלגות האלו ניתנות רק בתואר או שגם בתקופת המכינה?

"המכינות שלנו פועלות דרך תכנית ייעודית של משרד החינוך שבין היתר גם משלם את לימודי המכינה. כך שניתן לומר שהמכינה שלנו היא בחינם".

לסיום, שמענו שלאחר שנים ארוכות בהם לא היה בירושלים וסביבותיה שום מוסד לימודים ללמוד תואר ראשון בעבודה סוציאלית כעת זה אפשרי בקמפוס שלכם. מה תוכל להרחיב לי על כך לטובת הקוראים שתחום זה קרוב לליבם?

"אכן, זה זמן רב שיש ביקוש גבוה לתואר בעבודה סוציאלית למגזר החרדי. הרשויות מדווחות על צורך בעובדים סוציאליים חרדים שמכירים את המגזר החרדי ויש להם יכולת להעניק את הליווי והטיפול לאוכלוסייה החרדית תוך הבנה לצרכים הייחודים של המגזר. כך שמדובר בתואר יוקרתי עם אופי טיפולי מובהק הניתן ליישום מיד עם סיום הלימודים. היות ובאזור ירושלים כבר כמה שנים טובות שלא היה מוסד לימודים שניתן ללמוד בו עבודה סוציאלית החלטנו להרים את הכפפה ולאחר תקופה ארוכה של בניית תכנית איכותית ומקיפה לתחום קיבלנו לאחרונה את האישור המיוחל מהמועצה להשכלה גבוהה לפתיחת התואר".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר