הגאון רבי דן סגל זעק

המשגיח: האסונות - "מידה כנגד מידה; כי נופלים בטומאה"

הטרגדיות הרבות בציבור החרדי, כאשר כל שבוע נפטרים צעירים בראשית חייהם, הן לפי המשגיח הגר"ד סגל הנהגת 'מידה כנגד מידה' של הקב"ה, בגלל "טומאת הסמארטפונים" הפרוצים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
זעקתו של המשגיח. האזינו (תמונת המשגיח הגאון רבי דן סגל, ארכיון: בעריש פילמר)

במהלך שיחתו בפני אברכים בירושלים, יצא אמש (מוצ"ש) המשגיח רבי דן סגל במתקפה נגד החזקת מכשירי הטלפון ש"אינם מוגנים". בהקלטה, שהגיעה לידי 'כיכר השבת', נשמע המשגיח עורך קשר ישיר בין ריבוי האסונות בציבור החרדי להחזקת "המכשיר הטמא".

את דבריו פתח המשגיח כך: "היום למשל, בדור האחרון הזה, האנדרלמוסיה הגדולה שיש היום, צריך גדרים וסייגים גדולים. שלא תהיה שום שייכות עם מכשיר טומאה שאפשר לגלוש משם לאיזה מקום, בין ברצון ובין באונס".

"'מכל משמר נצור לבך'. פחד פחדים מה שיכול להיות! ה' ירחם, כמה קורים היום מקרים שאנשים צעירים פתאום מתים. המשגיח זצ"ל (מרן הגר"י לווינשטיין זצוק"ל. א.ר) היה מזדעזע מחרון אף אותו הגדיר 'פתאום'. למה היה פתאום? כי 'הלכתם עמי בקרי'".

הגר"ד סגל המשיך והביע את כאבו: "היום זה מצב שבשנייה נופלים, בשנייה מתים עם המכשירי טומאה האלה - פחד פחדים. אנשים מאבדים את כל צורת האדם; את הצלם אנוש".

וכאן עבר המשגיח לקשור בין הטרגדיות הרבות המתרחשות לעתים קרובות, לבין טומאת הסמארטפונים הפרוצים: "הקב"ה הולך מידה כנגד מידה. ככה ברגע מתים, כמו שהאדם ממית את עצמו ברגע. כמה צריך שמירה וזהירות מכל משמר".

"אם היו אומרים לפני כמה זמן, אף אחד לא היה מאמין שתהיה מציאות כזו. שמעתי כעת על משפחה מה'שפיץ', והבן שם נשוי, הוא עוד הולך עם הלבוש שלו... איך יכול להיות דבר כזה? ה'יצר' קיבל כוחות לפני הסוף. המלחמה מתעצמת".

את דבריו סיים רבי דן סגל באומרו: "צריכים לעשות גדרים וסייגים. זה שווה כל הון בעולם, ומצד שני לקחת את הכל ולקדש את כל הכוחות שלנו. בדור האחרון הזה, זה נורא נוראות".

האזינו לדברי המשגיח

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר