אחרי 6 שנים: עיריית ביתר תחזיר את הכסף?

בג"צ אמנם סירב להתערב בפרשה ובסכסוך בביתר עילית, אולם ציין את עמדת משרד החינוך כי על עיריית ביתר עילית להעביר תקציב למוסדות החינוך המיוחד בעיר (חדשות חרדים)

(צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

שופטי בית המשפט העליון החליטו היום (שני) שלא לעסוק בעתירה נגד אי תקצוב מוסדות לחינוך מיוחד על ידי עיריית ביתר עילית, אולם הדגישו את עמדת משרד החינוך לפיה על העירייה חובה על פי הדין להעביר תקציב למוסדות.

ראשי ומנהלי המוסד הסבירו בעתירתם כי בניגוד לחוק, העירייה לא מעבירה תקציבים המיועדים לטיפול בילדי החינוך המיוחד. לפי העתירה שהוגשה נגד העירייה והעומד בראשה מאיר רובינשטיין, העירייה חייבת ל"לב החינוך" 2.6 מיליון ש"ח כחוב מצטבר בשל אי העברת התקציב.

כאמור, שופטי בג"ץ סירבו לדון בעתירה שהוגשה נגד העירייה, ואמרו כי "בנסיבות העניין בכללותן, לרבות ההתפתחות שחלה בהליך מאז שהוגש והדרך שבה הוגש – העניין מיצה את עצמו בכל הקשור לעתירה לבית משפט זה".

עם זאת, השופטים כתבו כי "זכויות הצדדים שמורות, ונעיר כי משרד החינוך הביע עמדתו, לפיה מוטלת חובה שבדין על עיריית ביתר עלית לשאת בתשלום הרלוונטי עבור תלמידי חינוך מיוחד. אף העירייה הסכימה לכך. ואולם נוצרה מחלוקת לגבי שיעור החוב ובכך בית משפט זה אינו אמור לדון".

ב"לב החינוך" מתחנכים כ-92 תלמידים, מתוכם כ-57 תלמידים תושבי העיר ביתר ואילו היתר הינם "תלמידי חוץ" - דהיינו תושבי ערים ומועצות אזוריות שונות כגון: מטה יהודה, ירושלים, בני ברק, צפת, אשדוד, שדרות, בית שמש וגבעת זאב. רשויות אלה העבירו ישירות לידי העיר ביתר עילית אגרות חוץ בגין בעלי הצרכים המיוחדים אשר נשלחו ללמוד בלב החינוך החסידי.

אלא, שבניגוד לרשויות מהן הגיעו "תלמידי החוץ" שהעבירו תקציב עבור התלמידים, מזה שש שנים - כך נטען - עיריית ביתר עילית מסרבת להעביר לידי המוסדות תקציב על תושביה המתחנכים ב"לב החינוך".

לדברי העותרים, החוב הנוכחי של המוסדות בגין ההימנעות מהעברת תקציב הגיע לסכום של כ-2.6 מיליון ש"ח. בנוסף, טוענים העותרים כי עיריית ביתר עילית חדלה מלספק ל"לב החינוך" שירותים שונים נוספים שמחובתה לספק כגון: ריהוט, שיפוצים הנדרשים למבנה המוסד וכן תשלום חשבונות חשמל. שירותים שהעירייה דואגת להעביר לבתי הספר העירוניים האחרים שבתחום שיפוטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר