מדוע צריכים מזגן שומר שבת? בכירים ב'אלקטרה' ורבני הבד"ץ משיבים

המהלך ההיסטורי שחוללה חברת 'אלקטרה' בנושא כשרות למזגנים עורר מהפכה בשימוש במוצרי חשמל. בעוד אנשים מתחבטים בשאלה האם המזגנים הישנים שלהם 'מחללי שבת' חלילה, באים בכירים בחברת 'אלקטרה' ורבני הבד"ץ של הרב רובין ועונים על השאלות (צרכנות)

אסף מגידו | כיכר השבת |
רבני הבד"ץ של הרב רובין ובכירים באלקטרה. (צילום: יחצ)

'המזגן הישן שלי מחלל שבת?'

"חלילה אי אפשר לומר על מה שעם ישראל משתמש - שהוא מחלל שבת", אומרים רבני הבד"ץ של הרב רובין. "ברור שיש התקדמות בטכנולוגיה של המזגנים, וככל שהטכנולוגיה מתקדמת - כך החששות גדלים. לכן כדי למנוע חששות, ויש גם דעות שצריכים להקפיד על גרמא בשבת כמו במקררים, כמו שכולנו עברנו להתקני שבת במקררים בגלל בעיות גרמא ואחרות, ממילא גם במזגנים הגיע הזמן שלא יהיו בעיות גרמא. צריכים להבין שבמזגן יש הרבה מאוד חיישנים כמו חיישני טמפרטורה התלויים במצב החדר. החיישן לא הבעיה אבל הוא נותן פקודה ללוח האלקטרוני: להדליק מדחס, לכבות אותו, או במזגנים מסוימים לחזק את המדחס ולהחלישו".

"במזגנים המהודרים אנחנו מידה מסוימת 'עובדים' על החיישנים וגורמים שלא תהיה תלות בטמפרטורה אלא קובעים מראש שלוש עוצמות של המזגן: חלש, בינוני וחזק. חייבים להבין שהחיישנים של היום הרבה יותר מתוחכמים מהחיישנים של פעם, וככל שמתקדם הזמן ומתקדמת הטכנולוגיה, עוברים אט אט ממצב של גרמא למצב קבוע – מהידור להלכה".

סמנכ"ל השיווק, משה בטיטו, מספר כי "רבנים ומומחים שבדקו את הטכנולוגיות הקיימות כיום במזגנים החדישים, נדהמו מהתקלות החמורות לחשש חילול שבת, כאשר רוב הציבור כלל אינו מודע להן. בעת האחרונה קיבלנו פניות מתלמידי חכמים גדולים שהעלו את הבעיות האפשריות, וביקשו מאתנו לפתור את הדברים על הצד היותר-טוב".

כמי שמתייחסים במשך כל השנים למגזר החרדי כאחד הלקוחות החשובים ביותר שלו, יצאה 'אלקטרה' באתגר לא מובן מאליו של שמירת שבת, מבלי להתחשב בעלויות הגבוהות.

אתגר לא מובן של שמירת שבת. אלקטרה. (יחצ)

כיצד פתרתם את נושא חילולי השבת במזגנים?

"כמהנדס החברה, אני יכול להעיד שלא מדובר ב'עוד' חששות, אלא בחששות אמיתיים לחילולי שבת", אומר המהנדס לבקוביץ. "ואני אומר את הדברים לאחר שנכנסנו במשך תקופה ארוכה עמוק-עמוק אל תוך הלבטים ההלכתיים, כפי שלמדנו אותם מרבני הבד"ץ, והבנו את הצורך הגדול לבצע שינויים משמעותיים בהפעלת המזגן, וכאמור - מבלי לפגוע באיכותו".

בשורה התחתונה תעיד על כך תעודת הכשרות של בד"ץ מהדרין בראשות הגר"א רובין, שלאחר שחברי הבד"ץ מעידים ש'בדקו בדקדקנות, וע"י מעבדות בלתי תלויות את אופן פעולת מזגנים האלו, והתקני השבת המיוחדים שיושמו במזגנים', וכו', הם קובעים 'לציבור יראי ה' לדרוש בעת הקניה אך ורק מזגן המאושר לשימוש בשבת קודש ע"י בד"צ מהדרין'.

כיום למעשה מותקן בכל המזגנים המיני-מרכזיים של 'אלקטרה' 'מצב שבת', המופעל כאופציה מובנית באמצעות השַלט ללא כל צורך בהתקן חיצוני נוסף. עד שיינתן ההכשר של הבד"ץ לכל יתר המזגנים, השקיעו 'אלקטרה' בהתקן חיצוני המותקן על הקיר, המשדר את פקודת-השבת למזגן, ומופעל בסדרת לחיצות פשוטה.

לאחר עבודה מקיפה, שכללה שנים של ניסיונות, הגיע הצוות למוצר המושלם והייחודי, המציב לראשונה בפני ציבור יראי השם מזגן איכותי המותר לשימוש בשבת למהדרין מן המהדרין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר