לקראת ההילולה: כוחו של מרן הרב מרדכי אליהו

לקראת הילולת הרב מרדכי אליהו זצוק"ל שתערך ביום חמישי הקרוב, סיפור הממחיש את כוחו הגדול של מרן זצ"ל במופת מסוג אחר (אקטואלי)

הרב מרדכי אליהו. (צילום: Yossi Zamir/Flash90)

י.ג. סופר מוכר בציבור החרדי מספר על מקרה שאירע בשנות ה-90':

"זה קרה כשכתבתי בזמנו בעיתון יום השישי ובכתבה שפרסמתי היה נשמע לכאורה זלזול בכבודו של הרב מרדכי אליהו. אחד מבני ביתו של הרב הגיש נגדי תביעה בבית המשפט ובמשפט חויבתי בפרסום התנצלות ובתשלום פיצויים של 50,000 ש"ח.

לאחר שערערתי ובקשתי נדחתה והרגשתי כי אין לי ברירה אחרת, החלטתי פשוט לעלות אל מרן זצ"ל ולבקש את רחמיו.

סיפרתי לרב את השתלשלות הדברים ואת הקושי לשלם את הסכום הגדול שהושת עלי והרב במבטו הנדיר ובחיוך שקט הסביר לי כי הוא לא מקפיד אך אנשים כמוני אשר כח רב יש ליוצא תחת ידם צריכים להזהר שבעתיים כשמתעסקים באנשים בכלל וברבנים בפרט. ביקשתי סליחה והרב אמר "מודה ועוזב ירוחם".

"כבוד הרב "- העזתי והוספתי "מהיכן אשלם 50,000 ש"ח?" לתדהמתי פתח הרב מגירה בחדרו ושלף משם את הסכום במלואו , הגיש לי ואמר אל תגלה לאף אחד, לך תשלם ונגמר הסיפור.

לאחר כמה ימים בא בן המשפחה לרב וסיפר בהרגשת ניצחון כי העיתונאי שילם את חובו והרב לא אמר דבר. כך חלפו עשרות שנים עד להסתלקותו של מרן זצ"ל ,כשבאתי לנחם הופתעתי כפליים מענוותנותו המיוחדת של הרב כשדברנו בינינו על אותו סיפור ישן ואף אחד מבני המשפחה לא ידע על חלקו של הרב בתשלום הכסף. אוי מי יתן לנו תמורתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר