"המקום הכי טוב"

חלמתם להשפיע? עריכת דין מחכה לכם

כשנארוז מזוודת מקצוע נחלום לקבל קריירה נחשקת, איכות חיים, עניין, ואפילו סיפוק. האם זה הרבה מדי לבקש? לא כשמדובר בעריכת דין. עו"ד אבי גולדשטיין בוגר הקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו, מסביר איך מגיעים לטופ ליסט עורכי דין המצליחים (לימודים, שיווקי)

עריכת דין. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לא חסרים תחומים מרתקים שמושכים רבים לתפוס אותם כקריירת החיים, רק השאלה אם הם גם יספקו הכנסה הגיונית, דירה, אורך חיים, אוכל ועוד כמה מרכיבים בשביל לחיות לא רע. דווקא עורכי דין מסתבר, יכולים להרוויח את כל הרשימה הזו.

אבי גולדשטיין בוגר הקריה האקדמית אונו, התחיל ללמוד בשנת 2008. וכיום עובד במשרד עורכי דין ותיק ומצליח "יצחק גולדשטיין משרד עורכי דין".

אווירה ומקצועיות - איך הייתה החוויה שלך באקדמיה?

מקצועית - הרמה הייתה גבוהה מאוד: המרצים נתנו הסתכלות מקצועית רחבה וגם הקנו כלים מעשיים כך שכאשר הייתי ניגש לתיק זכרתי ויישמתי את מה שלימדו אותי. מבחינת אווירה - הסטודנטים והצוות אנשים מאוד חביבים, עוזרים, אווירה תורנית, ידידותית - אתה מרגיש בבית וכיף ללמוד שם. הייתי ממליץ לבוא ללמוד במקום מיוחד כזה. רבים מפסידים רמה גבוהה ואווירה נוחה ומתאימה רק משום שחסר להם טייטל של אוניברסיטה. ואולם רמת הלימודים גבוהה ומי שלא מגיע הוא זה שמתפשר".

הנאה ומימוש עצמי הם אכן מרכיבי מקצוע שרובנו מחפשים בנרות בעידן הנוכחי. על פי סקר שערך גאלופ כ- 73% מהישראלים לא נהנים ומרוצים מעבודתם. לפחות עכשיו, מקצועות מממשים או מספקים לא עומדים בראש טבלת השכר ואיכות החיים. מה בדבר עריכת דין? דווקא פה תפסנו כמה פרפרים ברשת. המקצוע הזה, שדווקא עונה להרבה על שאלת הסיפוק מתומחר בשכר ותנאים מעולים.

עו"ד אבי גולדשטיין. באדיבות המצלם

מה דעתך על תחום עריכת דין ולמי מתאים להשתלב בו?

"אני חושב שלמקצוע זה צריך לגשת מי שזה החלום שלו ולא מי שסבור שזה מקצוע קל. צריך לעבוד קשה כדי להצליח ומי שעובד קשה והוא חרוץ ומוכשר, ללא ספק יוביל – אך מי שמחפש לסמן ווי על מקצוע או תעודה לא יגיע לאן שתכנן ורק יאבד בתחרות".

המקצוע באמת כל כך מעניין, עד כמה אתה נהנה ממנו?

"האמת שכשנכנסתי ללימודים לא חשבתי שהמקצוע יהיה כל כך מעניין, אך לאחר שהתחלתי לעבוד בו גיליתי עניין רב ובעיקר בתחום המשפט המסחרי. בהמשך אף עשיתי תואר שני במנהל עסקים (מימון וחשבונאות) באוניברסיטת תל אביב.

במשרד אנחנו מטפלים בפרויקטים גדולים ברחבי הארץ: פרויקט "גלים כסופים" במערב חדרה הכולל 2 מגדלים ו- 176 דירות, הרחבת שכונת בנים בקיבוץ שעלבים, פרויקטים נוספים בתל אביב, בני ברק, צפת, שלומי ונהריה. כרגע עובדים על 2 פרויקטים גדולים בירושלים, כל אחד מהם בשטח של עשרות דונמים.

אנחנו גם מייצגים בבתי משפט (ליטיגציה) בתחום המסחרי - שזהו בכלל תחום שופע הפתעות ואתגרים כל יום מחדש, ולמשרדנו הישגים ותקדימים רבים.

יש המון עניין וסיפוק, כיף ליצור. כל פעם יש אתגר חדש וזה מאוד מהנה ומספק".

עריכת דין נמנית בצמרת המקצועות הנחשקים בישראל נכון ל-2018 (ואפילו הרבה לפני), כמו רבים גם הסטודנטים למשפטים רואים עתיד במערכת הצדק, מוכרחים לקחת חלק בו, בשלטון החוק, ובשיטות שנראות לשינוי החברה.

לימודי המשפטים לעריכת דין מאפשרים להשתלב בשווקים שונים, ולהוות במה ל"חקר הצדק" בענייני משפחה, עבודה, מקרקעין, ואפילו נדל"ן.

זה נכון שיש לא מעט נישות בתחום שאפשר להתלבש עליהן כך שאם למישהו קורץ תחום מסוים הוא יוכל להטביע את חותמו דווקא שם במסגרת המקצוע?

"בוודאי שיש נישות רבות, ויש כאלה שלא רוויות בעורכי דין מה שמקנה בטחון תעסוקתי, ביניהן מיסוי, ונישות בתחום הנזיקין. מי שנכנס אליהן יכול למצוא את עצמו ללא תחרות קשה".

איך עולמך התורני הביא אותך לאונו? לא פחדת אחרי כל הבסיס ההשקפתי שרכשת לקפוץ לאקדמיה?

למדתי בישיבת היישוב החדש ובישיבת עטרת ישראל, ואח"כ כמה שנים בכולל שם עשיתי מבחני הסמכה לרבנות. לאחר שיצאתי לעבוד לפרנסתי הגעתי לאונו. ידעתי שהמקום הזה ישמור על כל מה שבניתי רוחנית".

רצית להתמקצע ברבנות ולכן נבחנת?

כבוגר "היישוב" אתה צריך לצאת עם משהו מסודר ביד. ככה שאחרי כמה שנים בכולל בו אתה לומד את הדברים החשובים באמת - תורה והלכה - היה לי חשוב להיבחן טרם יציאה לעולם המעשה. כמובן שהמשכתי ללמוד בכולל גם במהלך הלימודים, המקום והחברה דירבנו לזה. לא הרגשתי שהתרחקתי אלא להפך. כיף לדעת שיש לנו את החממה הזו ואנחנו יכולים להתפתח מקצועית בלי לפחד".

"אם מישהו רוצה לקחת חלק במערכת הצדק, בקריירה מעניינת, ובמבחר תחומים להתמקצע ללא פחד לאבד את החשוב מכל - העתיד הרוחני שלו - זה בהחלט המקום הכי טוב", גולדשטיין מסכם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר