צפו בהרס המחריד

קברו של גדול החסידות הפך למגרש כדורגל

בית הקברות בעיר קוזמיר שבפולין הפך בחסות העירייה למגרש כדורגל לבית ספר. העירייה מודעת לבית הקברות בו נטמן הרב יחזקאל מקוזמיר זצ"ל מגדולי החסידות (חסידים)

(צילום: באדיבות חדשות כאן 11)

במשך שנים, הוסתר בית הקברות העתיק של העיר קז'ימירז' דולני מעיני חסידות מודזיץ', ממשיכיו של האדמו"ר מקוזמיר. חקירה סמויה שנעשתה בעקבות פניית החסידים לארגון ג'נריישנס העוסק בהחזרת ושימור נכסי יהודים בפולין, מגלה כי בית הקברות שחולל בעבר על ידי הגרמנים ובמרכזו קברו של הצדיק רבי יחזקאל, עתיד בימים הקרובים להיות מגרש המשחקים של בית הספר. עוד התברר כי חלקו של מבנה בית הספר החדש, עומד על קברי יהודים מהמאה ה-19.

החקירה גילתה כי עצמות רבות של יהודים הקבורים בבית קברות זה, החלו לבצבץ מהקרקע כתוצאה מבניית קיר תמך.

הפגישה הראשונה עם ראש העיר קוזמיר התקיים בתחילת חודש יוני האחרון. בפגישה, הועלו טענות החסידים בעניין אי יכולתם של החסידים לפקוד את ציונו של הצדיק רבי יחזקאל מקוזמיר וכן הטענה המרכזית כי בית הקברות הינו קרקע פרטית השייכת למשפחות הנפטרים וביניהם יורשיו של הצדיק.

ראש העיר שמע את טענות הנציגים אולם טען כי אינו יכול לקבל החלטות לבדו מבלי להיוועץ עם הנהלת העיר. לשם כך, נקבעה פגישה נוספת של אנשי ארגון ג'נריישנס עם הנהלת העיר, ראשי המחלקות וכן ראש העיר והיועץ המשפטי.

בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר, (סוף חודש יוני) הגיעו אנשי ג'נריישנס בליווי היועצים המשפטיים שלהם. בפגישה נכחו ראש העיר וראשי המחלקות שבעיריה. מאיר בולקה ואנשיו שטחו את טענותיהם תוך שהם מותירים מגוון לא מבוטל של אפשרויות מקוריות למציאת פתרונות הולמים לקיומו של בית הקברות כשלצידם הוכחות וממצאים המוכיחים מעבר לכל ספק כי בית הספר נבנה על קברי יהודים וכן מגרש המשחקים עומד על בית הקברות שבמרכזו קברו של הצדיק.

הטיעונים שהועלו לא שכנעו את ראש העיר ואנשיו כי מדובר בחילול קברים וכי המצב הנוכחי מנוגד להלכה היהודית וכן לחוק הפולני והם סירבו לכל פתרון שהוצע.

יתרה מזאת, בפני הנהלת העיר הובאו פתרונות של פיוס לקירוב בין הצדדים כמו סיוע במימון מגרש משחקים חליפי או פתרונות משפטיים שיסיעו להשבת בית הקברות לקהילה או לחסידים לצורך בניית הציון, כשהם מציגים הוכחות חותכות וברורות כשבידם דוחות ארכיאולוגים מלווים בתמונות ובעדות של הארכיאולוג המומחה שיסודות בית הספר נבנו על קברים וכן מגרש המשחקים הוא למעשה בית קברות שחולל משנת 1940 ולמעשה עד היום.

להנהלת העיר וראש העיר הובהר כי באין הסכמות או באין אבני דרך למציאת פתרון הולם, הארגון רואה עצמו חופשי לפעול בדרכים העומדות לרשותו כדי לפעול מניעת פתיחת בית הספר וכן השבת בית הקברות לבעליו כשהארגון מסתמך על החוק הפולני בעניינים אלו.

עם סיומה של הפגישה, הועבר הטיפול בתיק זה לידי עורכי הדין של ג'נריישנס וכבר בסוף השבוע שעבר הוגשו תביעות בגין עוולה זו.

צפו בכתבה על בנו של האדמו"ר ממודז'יץ המגיע כדי להתפלל בבית הקברות המחולל בקוזמיר:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר