אאא

דו"ח של ארגון "15 דקות", המבוסס על 3,300 תלונות של נוסעים, מסמן את קווי האוטובוס הצפופים, האיטיים והמאחרים ביותר בישראל, ועולה ממנו כי רוב תלונות הנוסעים הן על מחסור בהיצע ובשירות בתחבורה הציבורית, וכן על אמינותה הנמוכה.

השיעור הרב ביותר של התלונות (כ-37%) הוא על איחורים או ביטול נסיעות. 26% התלוננו על שירות לקוי, 16% על דילוג על תחנות ו-10% על חוויית נסיעה לא נעימה. התלונות בתחילת 2018 נגעו לכ-700 קווים, מתוכם בלטו 20 קווים, בהם קו אחד של הרכבת.

זו רשימת הקווים הגרועים ביותר בארץ, ביניהם כפי שניתן לראות גם חלק מאוטובוסי חברת 'אגד' בירושלים ובבית שמש:

קן 33 של חברת דן, בין תל אביב לרמת גן - בגין איחורים, צפיפות בלתי נסבלת והשארת נוסעים בתחנה.

קו 1 של חברת דן, בין פתח תקווה לבת ים - בגין איחורים, תדירות נמוכה מדי וצפיפות קיצונית.

קו 149 של חברת מטרופולין, בין כפר סבא לתל אביב - בגין איחורים, זמני המתנה ארוכים ודילוג על תחנות.

קו 605 של חברת נתיב אקספרס, בין נתניה לתל אביב - בגין ביטול נסיעות, אי עצירה לאיסוף נוסעים ותדירויות נמוכות.

קו 142 של חברת דן, בין בת ים לתל אביב - בגין איחורים קבועים, ביטול נסיעות ו'היתקעות' בפקקים ממושכים.

קו 506 של חברת קווים, בין תל אביב לשוהם - בגין ביטול נסיעות ותדירות נמוכה.

קווי 66 ו-82 של חברת דן, בין פתח תקווה לתל אביב - בגין ביטול נסיעות, איחורים קבועים וצפיפות גבוהה.

קו 6 של חברת אגד, בירושלים - בגין ביטול נסיעות באופן קבוע.

קו 10 של חברת דן, בין תל אביב לראשון לציון - בגין אי יציאה בזמן, אי עצירה לאיסוף נוסעים וחוסר תיאום בין הגעת הרכבת לעזיבת האוטובוס.

קו 99 של חברת אגד, בין חולון לאזור - בגין צפיפות בלתי נסבלת ואוטובוסים לא מפרקיים.

קו 68 של חברת אגד, בירושלים - בגין ביטול נסיעות, איחורים, אי פתיחת דלתות אחוריות והשארת נוסעים בתחנה.

קו 419 של חברת אגד, בין ירושלים לבית שמש - בגין נסיעות שלא מתבצעות וזמני המתנה ארוכים מאוד.

קו 7 של חברת דן, בין תל אביב לחולון - בגין ביטול נסיעות, איחורים, צפיפות גבוהה ואוטובוסים מוזנחים ומלוכלכים.

קו 601 של חברת נתיב אקספרס, בין תל אביב לנתניה - בגין השארת נוסעים בתחנה וביטול נסיעות.

קו 90 של חברת מטרופולין, בין תל אביב להרצליה - בגין ביטול נסיעות, דילוג על תחנות ותדירות נמוכה מדי.

קו 61 של חברת דן, בין תל אביב לרמת גן - בגין אי עצירה לאיסוף נוסעים, אי ביצוע כל הנסיעות וצפיפות רבה מאוד.

קו 388 של חברת מטרופולין, בין ערד לבאר שבע - בגין נסיעות רבות שיוצאות באיחור או לא יוצאות כלל.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

קו 55 של חברת קווים, בין תל אביב לקרית אונו - בגין דילוגים על תחנות ואי ביצוע נסיעות.

קו 52 של חברת דן, בתל אביב - בגין איחורים רבים ולו"ז לא מעודכן.

רכבת ישראל, בין תל אביב, חיפה, כרמיאל ונהריה - בגין ביטולי רכבות ברגע האחרון, איחורים משמעותיים תכופים תוך אי הודעה לנוסעים, צפיפות ועומסים.

אילוסטרציה (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)
אילוסטרציה (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)
הגדלה

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "אנו מפעילים חברות בקרה מקצועיות הבוחנות מדי יום ובכל שעות היממה את פעילותן של כל חברות התחבורה הציבורית. הדו"ח מתפרסם באתר המשרד פעמיים בשנה ומשמש כלי פיקוח על פעילותן של חברות התחבורה הציבורית, ועמידתן בתנאי המכרז".

תגובות החברות - אגד: "אין ממש בטענות לגבי קווי ירושלים. לגבי קו 99 בחולון: קו זה אינו מוגדר כקו מפרקי. לגבי קו 419: את הקו מפעיל קבלן משנה. אגד יבחן את ביצועי הקבלן ויפעל לשפרם"; קווים: "הטענות נמצאות בבדיקה מקיפה והועברו למנהל האשכול לפיקוחו המוגבר"; דן: "אם יהיו יותר נת"צים והם יהיו פנויים, רוב התלונות על עיכובים ולוחות זמנים ייפתרו"; מטרופולין: "לאור הביקושים הגבוהים בקו 90, תיגברנו את הקו פעמיים בשנה האחרונה. בקרוב נוסיף נסיעות גם בקו 149"; רכבת ישראל: "בהיעדר זמן מסילה מספק כתוצאה מהמחסור בתשתית, ובמיוחד מסילה רביעית באיילון, ומחסור ברכבות, נוצרים לעיתים עיכובים, בעיקר בשעות העומס".