ממתק לשבת

פרשת פנחס • וורט מיוחד מאת הרב נחמיה וילהלם

מידי שבוע, הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בעיר בנגקוק, תאילנד, מגיש וורט על הפרשה בלשון קלה ומרתקת, שתוכלו להעביר בעצמכם בשולחן השבת. צפו (פרשת שבוע, יהדות)

הרב נחמיה וילהלם | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות בית חב"ד בנגקוק )

בנימין היה יהודי עשיר מאוד, היה לו בית מאוד יפה ומטופח, אביו הזקן של בנימין היה גר אצלו בבית וחי חיי רווחה ושמחה, עם השנים כשהאב החל להזדקן יותר התחילו ידיו לרעוד, יום אחד נפלה לו כוס יקרה ונשברה ובהזדמנות אחרת נשפך משקה על השטיח היקר ובנימין החל להרגיש לא בנוח בחברת אביו, עד שיום אחד ארז את חבילת המטלטלים של האבא.

אמר לו "אני ממש מצטער אבל אתה לא יכול להיות אצלנו יותר" ושילחו מביתו, עברו כמה חודשים וביום חורפי אחד יצא יוסי בנו הקטן של בנימין לרחוב וראה קבצן שיושב בצד הרחוב ומקבץ נדבות, יוסי בלבו הרחום פנה אל הקבצן לתת לו מטבע מדמי הכיס שלו, אך מה רבה הייתה הפתעתו כשראה שהקבצן הוא לא אחר מאשר סבא, ליבו נחמץ ומיד שאל את סבא "מה אני יכול לעשות למענך?"

ענה לו סבא "אם תואיל להביא לי מעיל תעשה עמדי חסד גדול אני ממש קופא מהקור" יוסי רץ הביתה וביקש מאבא מעיל עבור סבא, בנימין שקצת נבוך מכל העניין אמר ליוסי רוץ לעליית הגג שם תמצא מעיל ישן תן אותו לסבא.

יוסי עלה במהירות למעלה ובנימין חיכה שירד, משעבר זמן ויוסי לא ירד החליט האבא לעלות ולראות מה קורה ולהפתעתו הוא רואה את יוסי עם המעיל ביד אחת ומספריים ביד השניה ויוסי חותך את המעיל לשניים, בפנים חמורות שואל האב את הבן "מה אתה עושה?" ויוסי עונה " אבא החלטתי שאתן לסבא רק חצי מהמעיל ואת החצי השני אשמור לך כשאתה תזדקן ואזרוק אותך מהבית שיהיה לי מה לתת לך... כמובן שהמסר הועבר ובנימין ויוסי ביחד הלכו לבקש מסבא סליחה ולהחזירו הביתה.

בפרשתנו אנחנו קוראים את סיפורן של בנות צלפחד, 5 בנות שרואות את משה מחלק את הארץ לשבטים לפי משפחות והן טוענות "אבינו מת ומדוע ייגרע חלקינו?" משה שואל את הקב"ה והתשובה שהוא מקבל "כן בנות צלפחד דוברות" אכן מגיע להן חלק ונחלה בארץ ישראל.

ישנן 2 דעות בחז"ל מי היה צלפחד שזכה לבנות כל כך מיוחדות, דעה אחת אומרת שצלפחד היה אותו אחד שקושש עצים ביום השבת והומת בחטאו, מסבירים לנו חז"ל מה היה מאחורי הקלעים של הסיפור, כשנגזר על עם ישראל להישאר במדבר 40 שנה היו כאלו שחשבו שעכשיו כשלא נכנסים ישר לארץ אין חובה לקיים את המצוות במדבר, החליט צלפחד שהוא יעשה מעשה שיזעזע את העם וייתן להם להבין שהמצוות בתוקף גם עכשיו ומסר את נפשו למען המטרה,

דעה שנייה אומרת שלאחר שהמרגלים הוציאו את דיבת הארץ ועם ישראל נענשו קמה קבוצת "מעפילים" שהחליטו לנסות בכל זאת לעלות לארץ ומשה אמר להם שהם לא יצליחו כי אין ה' בקרבם, אך הם בכל זאת היו כל כך חדורים ברצון להגיע לארץ שהלכו וניסו בכל זאת לעלות ובפועל נהרגו בידי עמי הארץ.

כך או כך אומרים לנו חז"ל צלפחד היה אדם עם אידיאלים שהיה חדור בלעשות למען עם ישראל וארץ ישראל ולכן זכה לבנות כל כך מיוחדות שהקב"ה אומר למשה שישמע למה שהן אומרות.

והמסר ברור, כשאנחנו רוצים להחדיר בילדינו חינוך ומוסר עלינו לדעת שהדרך הכי טובה היא לתת דוגמא אישית ולהראות להם איך אנחנו מתנהגים וכך יחכו הם את התנהגותנו.

יהי רצון שנזכה להיות חדורים בעשיית הטוב למען עם ישראל וארץ ישראל ונזכה לגדל דורות של ילדים בנים ובנות עוסקים בתורה ובמעשים טובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר