איסוף מידע אישי

סימילרווב פגעה בפרטיות והוסרה מהדפדפן

בגלל איסוף מידע אישי שלא בצורה חוקית: גוגל ופיירפוקס הסירו תוסף דפדפן עיצובי שבבעלות SimilarWeb הישראלית בטענה ל"כלי ריגול". החברה מנהלת מגעים להחזרתו (אינטרנט)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נושא הפרטיות הפך בתקופה האחרונה למשמעותי וחשוב יותר ויותר. חברות רבות ניזוקו בשנה האחרונה כאשר התברר כי אינן שומרות על פרטיות המשתמשים שלהם. הפעם משלמת את המחיר חברה ישראלית. גוגל הסירה מדפדפן כרום את תוסף הדפדפן Stylish, שנמצא בבעלות חברת SimilarWeb הישראלית, בגלל טענות על הפרת פרטיות ואיסוף מידע פרטי. גם "מוזילה", האחראית על דפדפן פיירפוקס הפופולרי, הסירה במקביל את התוסף.

מדובר בתוסף פופולרי המאפשר לעצב מחדש ולשנות אלמנטים שונים בעמודי האינטרנט בהם משתמש הגולש. עד עתה הותקן התוסף על ידי כ-2 מיליון משתמשים.

התוסף נרכש בינואר 2017 על ידי חברת SimilarWeb הישראלית, שפיתחה מערכת למדידת נתוני גלישה ושימוש באתרי אינטרנט ואפליקציות. זו אחת מחברות הסטארטאפ הבולטות בישראל ומעסיקה כ-400 עובדים ויש 3000 חברות שמשתמשות בשירותיה.

הצרות של סימילרווב התחילו כאשר מהנדס תוכנה בשם רוברט היטון חשף כי בבדיקה שעשה, מאז שרכשה החברה הישראלית את התוסף הוא הפך לכלי ריגול שלה וכי הוא "גונב את כל היסטוריית הגלישה של המשתמש".

על פי היטון, התוסף אוסף כל כך הרבה מידע אישי ונתוני זיהוי, עד שהוא מאפשר תאורטית ל-SimilarWeb לזהות משתמשים באופן אישי. זאת בניגוד לתנאי השימוש של התוסף, שמבטיחים כי איסוף המידע הוא אנונימי. יצוין, כי אף שהמעקב מופעל כברירת מחדל, ניתן לבטל אותו דרך תפריט ההגדרות של התוסף.

הפרסום הפך לכדור שלג הרסני עבור החברה והביא את יצרניות שתי הדפדפנים המובילים - כרום ופיירפוקס להסיר את התוסף מחנויות התוספים של הדפדפנים שלהם ומשתמשים חדשים אינם יוכלים להתקין אותו. על פי הדיווחים, המהלך נעשה באופן חד-צדדי והפתיע את אנשי סימילרווב, וכעת מתנהלים מגעים עם מוזילה ועם גוגל לצורך החזרתו לחנויות.

ב-SimilarWeb הכחישו את הטענות והחברה מסרה בתגובה: "Styilsh הוא תוסף לדפדפן שעוזר למשתמשים לבצע פרסונליזציה ויזואלית לאתרים שונים. החברה משתמשת במידע אגריגטיבי ואנונימי לחלוטין לטובת שיפור המוצר וחווית המשתמש. סימילרווב אינה אוספת מידע אישי, אינה יודעת מי הם המשתמשים ולעולם גם לא תרצה לדעת. מדובר בתהליך בירוקרטי אל מול הגופים שייפתר בקרוב. כרגע המוצר אכן לא נמצא בחנויות השונות, אך אנו מתקשרים עימם על כך והמוצר יחזור לעלות בהקדם האפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר