פגעי הטכנולוגיה

ההורים החילוניים שהזמינו טלפונים כשרים: 'איבוד שליטה'

נעמה גלעדי מרעננה, אם חילונייה לילד שעולה לכיתה ג', החליטה לערוך קנייה מרוכזת של טלפונים "טיפשים" ולמנוע את התופעות שגורמים המסכים החכמים לתלמידים (דיגיטל)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

לאחרונה צוברת תאוצה התופעה של הורים חילוניים ברחבי הארץ, המעוניינים לחזור לטלפונים הישנים ולזנוח את הסמארטפונים עמוסי האפליקציות. כך למשל אם חילונייה מרעננה, שהובילה קנייה מרוכזת של טלפונים 'כשרים' לתלמידי הכיתה.

לפי הדיווח ב'החדשות', לנעמה גלעדי, אם לעידן שעולה לכיתה ג' ברעננה, נמאס מהשפעתו השלילית של הסמארטפון על בנה. לדבריה, "זה התחיל מתוך התחושה שכהורה אתה מאבד שליטה על הילד שלך בנקודה מסוימת כשהוא מקבל את הסמארטפון שהופך להיות מסך נוסף".

בעלייה לכיתה ג', שלב בו ילדים חילוניים רבים מקבלים סמארטפון, החליטה נעמה לקום ולעשות מעשה: היא פתחה ברכישה קבוצתית של מכשירים סלולריים 'טיפשים' שבהם רק שיחות טלפון והודעות, ללא וואטסאפ או אינטרנט. נעמה הצליחה, למרבה ההפתעה, לגייס לא פחות מ-80% מההורים של שלוש כיתות ב', ואז פנתה לספק טלפונים סלולריים, השיגה מחיר זול של 120 שקלים לכל מכשיר - ואפילו הצליחה לשכנע את הילדים.

"בהתחלה התאכזבתי, כי חשבתי שאקבל טלפון כמו של הגדולים", סיפר עידן. "אז הבנתי גם שזה בטיחותי, וגם כשראיתי שאחד הילדים הגיע עם המכשיר, ראינו את כל הבנים, אז ראיתי שהטלפון די מספק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר