"רוצי אחר החלומות שלך": מירי פורסט בראיון שיקים אותך מהספה

לאמריקאים יש את קייטי מאקי - "אני אוהבת לרוץ כי זו הפעולה היחידה שאני מבצעת בכל יום ואף פעם לא מתחרטת עליה", ולנו יש את מירי פורסט, והיא לא פחות טובה. ראיון מעורר השראה

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
"נאה דורש, נאה מקיים". (צילום: Riki Kanterovitz)

גילוי נאות: הנני חובבת ריצה וכאחת כזאת, אני עוקבת לא מעט אחר פועלה האדיר של מירי פורסט, בת 34, נשואה ואם לארבעה ילדים, מתגוררת ברחובות אך בעיקר מזוהה כמי שעומדת מאחורי אימפריית קבוצות הריצה לנשים בכל רחבי הארץ - "בגוף בריא".

מבחינתי זה היה צעד מתבקש ביותר ליזום איתה שיחה מלב אל לב, בין אימון אחד למשנהו, כדי להבין קצת יותר לעומק מיהי הדמות שעומדת מאחורי החולצות הוורודות שמרצדות לנו מול העיניים בכל בילוי שגרתי בפארק.

היי מירי, ספרי לנו, איך בעצם קמו קבוצות הריצה?

"לאחר לידת ביתי הבכורה, נותרה על גופי כמות קילוגרמים נכבדה שרציתי להשיל מעלי. בעקבות כך התחלתי להקפיד יותר על האוכל שאני מכניסה לפי ולהתמיד באימוני כושר, ביניהם ריצה. בשנת 2010 למדתי אימון כושר. בהמשך, התחריתי במרתון ירושלים ונדהמתי לגלות כי מספר הרצות במירוץ אפסי לעומת מספר הרצים, שלא לדבר בכלל על רצות חרדיות. באותו יום קיבלתי החלטה שבשנה הבאה תרוץ קבוצה של נשים במירוץ ופרסמתי כי אני פותחת קבוצת ריצה, על פי תוכנית שהגיתי. באותו שבוע נפתחו 5 קבוצות ב-5 יישובים שונים ברחבי הארץ. מסתבר שהצורך בדבר הזה היה עצום ולא היינו מספיק מודעים אליו, וכך היה, במרתון שבא אחר כך התחרו 70 נשים מהקבוצות שלי וברוך השם הכמות גדלה מדי שנה".

מדהים. מחשבון הפייסבוק שלך ניכר כי את רצה בתדירות גבוהה. תני לנו טיפ כיצד למצוא את הכוח לעשות זאת.

"נכון, ישנם לא מעט קשיים בדרכו של הרץ, תרתי משמע, אך המחשבה על התחושה שתהיה לי לאחר הריצה - תחושת הסיפוק והאושר העצום, בלתי ניתנת להסבר במילים. ממליצה לכל אחת לקום ולפעול בנידון. ריצה משנה חיים. בצעדים קטנים ובהתמדה, את תצליחי. מעבר לכך, אימונים זוגיים עם חברה או עם בן הזוג עוזרים מאד לעניין זה על ידי דרבון ועידוד הדדי, וכן, גם קבוצת ריצה שאת משלמת ממיטב כספך כדי להיות חלק ממנה, גורמת לך להרגיש מחויבת ולהתמיד בריצה".

אוקיי. צלחנו את 10 הקילומטרים הראשונים. איך אנחנו מתקדמת הלאה?

"בעזרת אימוני איכות. דהיינו: אימוני אינטרוואלים - שינויי קצב בזמן הריצה, אימוני עליות מיוחדים, אימונים במגרשים ועוד. מוסיפים עוד קילומטרים ומגבירים קצב, בצורה הדרגתית עד שמגיעים ליעד שהצבנו לעצמנו".

אז כמה מתאמנות בעצם עברו תחת ידייך?

"עד כה, יותר מ-3000 מתאמנות מרוצות, והיד עוד נטויה. את כל זאת אני עושה באמצעות מדריכות מדהימות ועובדות המשרד שלי שמסייעות לי לנהל ביד רמה את העסק שבנינו".

וואו. עם כאלו הישגים, לאן עוד אפשר לשאוף?

"תתפלאי, אך השמיים הם לא הגבול, כרגע אני מתמקדת בקידום האפליקציה שלי שבדיוק כמו בקבוצות הריצה, מובילה את המתאמנים מ-0 ק"מ ל-10 ק"מ,, ב-70 אימונים, תוך 24 שבועות, ויכולה לשמש גם את הישראלים המתגוררים בתפוצות.

כרגע האפליקציה זמינה להורדה למכשירי אנדרואיד בלבד אך כולי תקווה כי תוך חצי שנה גם משתמשי אייפון יוכלו ליהנות ממנה".

רצה לנסות אותה. לסיום, חייבת לשאול, ציפור קטנה לחשה לי שבעלך תרם כליה לאחרונה. האמנם?

"נכון מאד. מאז שאמו של בעלי הלכה לעולמה בעקבות סרטן קטלני והתחדדה לו ההבנה עד כמה החיים שלנו הם מתנה שאינה מובנת מאליה, הוא גמר אומר לגמול לזולת ולתת חיים במתנה למי שזקוק לכך".

אילו הכנות דורשת התרומה ואיך נראים החיים לאחריה?

"בעלי הוצרך לרדת במשקל, לעבור לא מעט בדיקות מפרכות וועדות עד שתמצא התאמה מלאה. לאחר הניתוח כמובן שעליו לשהות במעקב ולאחר כשנה ניתן לחזור לסדר חיים רגיל כמעט לגמרי, תוך הקפדה על משקל גוף תקין ושתיית מים מספקת. התחושה העילאית של הענקת חיים לבן אדם אחר שווה את כל זה".

איך התמודדת עם הרצון הלא טריוויאלי שלו לתרום איבר מגופו לאדם זר?

"אני תומכת בו בכל אשר יעשה ועומדת מאחורי כל החלטה שלו בגאון".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית