עשה ואל תעשה בקניית רכב

ברגע שאתם מבינים שעליכם לרכוש מכונית חדשה, קורים לכם שני דברים: הראשון הוא ההתרגשות, כמובן, והשני הוא הרבה פחות זוהר והרבה יותר מכריע: איפה אנחנו בכלל מתחילים? (רכב)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
טרנטה, אבל מאחוריך. (צילום: Unsplash)

קניית מכונית חדשה, על פי רוב, לא קורית בעקבות גחמה רגעית. היא דורשת מחקר (כבר נגיע לזה), סבלנות והרבה משא ומתן. כדי למקסם את הזמן שלכם, מפו את יומכם על ידי בחירת שתיים או שלוש סוכנויות שיש להן את דגמי הרכב אותם אתם מעוניינים לרכוש. מהלך זה יבטל כל סוכן נודניק שיטריד אתכם עם הצעות שאינן רלוונטיות לכם, ולכן, אתם לא תבזבזו זמן מיותר.

מכיון שכבר היינו במורד הכביש הזה, הבאנו לפניכם את העצות הטובות ביותר בנושא, הסכיתו ושמעו:

1. חקרו לפני שאתם מגיעים לסוכנות

קניית מכונית חדשה או משומשת היא עניין די רציני. אחד כזה שדורש לשחרר את הכסף שנצבר בידיכם בעמל רב ולטפל ברכב במשך שנים רבות. לכן, חשוב ביותר לחקור קודם ולקבל את כל המידע שאתם צריכים, דהיינו, מחיר, איכות, בלאי, ירידת ערך ועוד. להגיע לסוכנות ללא מידע זה כמו לנהוג ברכב עם כיסוי עיניים.

2. אל תפחדו לעמוד על שלכם

זה ממש קל להרגיש מאוימים כאשר אתם נכנסים לסוכנות, עם ים המידע ששופכים עליכם ואינספור הדגמים הממתינים רק לכם, שתיקחו לסיבוב, אבל לפני שאתה עושים "אחורה פנה", הקשיבו לנו: מצאו איש מכירות שאתם בוטחים בו, מישהו שגורם לכם להרגיש בנוח לשאול מיליון שאלות. וזכרו, כמו בכל מצב, אם אתם לא מרגישים בנוח, הודו למי שמולכם על הזמן שלו ואמרו לו שאתם צריכים "לישון על זה."

3. בדקו מתי היא העונה הטובה ביותר לרכישת מכונית

כמו כל דבר אחר שאתם קונים, עלות מכוניות נמוכה יותר בזמנים מסוימים במהלך השנה. אם תתפסו את הזמן הנכון, אתם יכולים לחסוך לעצמכם מאות או אפילו אלפי שקלים. קחו בחשבון את מכירות סוף השנה, כאשר רוב הסוחרים מנסים להיפטר מהמלאי שלהם. מסיבה זו, החודש הטוב ביותר הוא דצמבר. בנוסף, כאשר דגמי מכוניות חדשים משוחררים (לעתים קרובות בחודשים ספטמבר ואוקטובר), הדגמים "הישנים" ירדו במחיר כך שהמשווק יוכל לפנות מקום לחדשים.

4. היו מוכנים לאפשרות שקניתם לימון

מכונית חדשה לגמרי לא צריכה להוות בעיה, נכון? ובכן, כן, אתם חושבים שכן, אבל לפעמים למכונית חדשה יש את אותן בעיות גם לאחר מספר נסיעות למכונאי. אז לפני שאתם הולכים להשקיע יותר כסף בניסיון לתקן אותה, קחו בחשבון כי הרכישה החדשה והמבריקה שלכם עשויה להיות לימון (כלומר, מכונית שאיננה בהכרח נטולת פגמים, על אף היותה חדשה מהניילונים). אם זה אכן קורה והמכונית שלכם חמוצה, אל דאגה. יש דבר שנקרא "חוק לימון", אשר מאפשר לקונים (או לשוכרים) לקבל החזר או החלפה על רכב פגום.

5. מבחינה כלכלית, קניית רכב חדש עדיפה על ליסינג? לא בטוח

טעות נפוצה גורסת כי עדיף להיות בעל משהו מאשר בעל חוב. זה בהחלט יכול להיות המקרה בכמה דברים אחרים, אך זו לא בהכרח ההחלטה הטובה ביותר כשמדובר במכוניות. בהתחשב במצב הנוכחי שלכם בחיים, הליסינג עשוי להיות אפשרות פיננסית טובה יותר. כדאי להעזר במומחה כדי לשקול כיצד אתה מתכוונים להשתמש במכונית: האם אתם נוהגים למרחקים ארוכים? כמה זמן אתם מתכוונים לשמור על הרכב עד שתרוצו לרכוש חדש? מהו תזרים המזומנים החודשי שלכם? ברגע שאתם עונים על שאלות מפתח אלה, תהיה לכם תחושה מהי האפשרות הטובה ביותר עבורכם מבחינה כלכלית.

בהצלחה, וסעו לשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר