"לא נעמוד מנגד"

העורך הבכיר מפתיע: קנס לצופר שבת - "פשיזם טהור"

כוונתם של שוטרים לרשום דו"ח לגבאי בית כנסת משום שהשמיע בקול ניגון המבשר את כניסת השבת, עוררה את זעמו של עורך מעריב, אדם שאינו דתי. "היו מעזים להשתיק כנסיות?", הוא אומר ל'כיכר השבת' (ציצית)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דורון כהן, עורך מעריב (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

עורך עיתון 'מעריב' דורון כהן הזדעזע לגלות לראשונה כיצד מנסים להשתיק את צופרי השבת בתל אביב, בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא משחזר את שאירע - ומבהיר: "זה פשיזם טהור".

המקרה שהסעיר את העורך הבכיר אירע ביום שישי האחרון, אז הגיע שוטר מטעם עיריית תל אביב לבית הכנסת בשכונת שפירא בדרום תל אביב, כדי לחפש את גבאי בית הכנסת במטרה לתת לו דו"ח על נגינת כניסת השבת כ'מפגע רעש', לטענת כמה שכנים באזור.

העילה הרשמית לקנס המתוכנן: "עשיית מעשה שיש בו כדי לגרום ההפרעה, מטרד ואי נוחות של ממש ברחוב".

עורך מעריב דורון כהן, שהשתתף בתפילת שבת במקום בשל האזכרה לאביו ז"ל, היה עד למקרה, ושיתף את עוקביו ברשתות החברתיות בתחושותיו הקשות. "אם לא הייתי רואה במו עיני, לא הייתי מאמין", צייץ כהן בחשבון הטוויטר שלו.

"שישי בערב, בית הכנסת בשפירא, מגיע שוטר באמצע התפילה, מוציא פנקס ועט ודורש ת.ז מהמתפללים. למה? בגלל אותו שיר של שתי דקות שמבשר על כניסת השבת ומוציא מדעתם את 'הנאורים'. אנטישמיות? תהליכים שקרו בגרמניה? תחליטו אתם".

צופרים (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

בשיחה עם "כיכר השבת" תמה העורך הבכיר, שאינו מגדיר עצמו כאדם דתי, על השכנים שהתלוננו: "מדובר בקבוצת מתיישבים חדשים שמציפים את המוקד של העירייה בכל פעם שיש את השיר הזה בערב שבת, בניסיון להשתיק את בית הכנסת. האם אותם תושבים נאורים היו מעזים להשתיק את הכנסיות הפועלות באזור?!".

"מדובר באוכלוסייה חלשה ומושתקת. זה פשיזם טהור ואי אפשר לעמוד מנגד", בטוח דורון כהן.

יו"ר ש"ס בתל אביב נתן אלנתן, המתמודד לראשות העיר, הגיב למקרה במלים הבאות: "איומים להסרת הצופר ספגנו, איומים להליכים פלילים אישיים נגדי ספגתי, אבל בליל שבת נחצה הגבול. שוטר מהשיטור העירוני מופיע בעיצומו של השבת, תוך חילול מחפיר של קדושת השבת, ודורש מהמתפללים תעודות זהות בכדי לתפוס את 'העבריין' שהעז להפעיל את צופר השבת. לאן הגענו??".

"זו אותה תל אביב בה הונף אתמול דגל אש"ף בניגוד גמור לחוק ומשום מה לא שמענו מילה ממר חולדאי. זו אותה תל אביב שבכל יום ויום בארבע לפנות בוקר מתעוררים התושבים לקול המואזין שמפר את חוק הרעש בריש גלי. אבל מר חולדאי, גיבור על מערכות כריזה שמשמיעות לכמה דקות את השיר 'שלום עליכם', שיר שכל יהודי גדל עליו".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מחובתה של המשטרה לבדוק ולטפל בכל דיווח על מטרד רעש המגיע לפתחה, וכך היה גם במקרה זה. בעקבות תלונות רבות שהתקבלו במשטרה ובמוקד העירוני של עיריית ת"א אודות רעש חזק בעוצמתו הבוקע מתוך רמקולים ומפריע לשכנים, הגיעו למקום שוטרים ופקחי עירייה".

"לאחר מספר ניסיונות לברר מיהו האחראי בבית הכנסת, הופסק מטרד הרעש ולכן גם לא ניתן דו"ח או כל פעולת אכיפה אחרת. נציין, כי מטרדי הרעש הן מהעבירות המטרידות ביותר את האזרח הנורמטיבי, ואנו נמשיך למנוע ולאכוף אותם, הכל בהתאם לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר