בעיות אבטחה

זהירות: האקרים יכולים להשתלט על מכשיר הפקס שלכם

מכשיר הפקס נראה לא מזיק, ובדיוק זו הסיבה לכך שהאקרים משתמשים בפקסים כדי לפרוץ לרשתות של ארגונים וחברות • מה ניתן לעשות כדי למנוע נזק לחומר רגיש? (דיגיטל, חדשות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מכשיר פקס (צילום: shutterstock)

מכשיר הפקס נראה עתיק ולא מזיק, ובדיוק זו הסיבה לכך שהאקרים משתמשים בפקסים כדי לפרוץ לרשתות של ארגונים וחברות, כך מזהירים מומחי טכנולוגיה ישראלים.

על פי דיווח ב-VIN, חברת אבטחת המידע הישראלית 'צ'ק פוינט' פרסמה אמש (ראשון) את תוצאותיה של בדיקה שערכה החברה על מכשירי פקסימיליה, ומסתבר כי עשרות מיליוני מכשירי פקס בעולם סובלים מבעיות אבטחה ובכך חושפים את בעליהם לפריצת האקרים.

"ההאקרים שולחים למכשיר הפקס קובץ שמזוהה כתמונה, אך מכיל חומר מזיק שמאפשר להם להשתלט על המכשיר, ואז לפזר את הקוד הנגוע ברחבי הרשת שאליה מחובר הפקס המשרדי", הסבירו המומחים.

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

"חברות רבות לא מודעות שעדיין יש ברשותן פקס המחובר לרשת", אמרה צ'ק פוינט, שבדקה את מותגי הפקסים המובילים בשוק כגון OfficeJet Pro, קנון, אפסון ועוד.

חלק מהיצרניות תיקנו את הבעיה והציעו עדכון שישפר את אבטחת המכשירים, אך ישנם דגמים שלא ניתן לעדכן, ובמקרה זה מציעים המומחים לחבר את מכשירי הפקס לרשת חלופית, שבה לא משתמשים לחומרים רגישים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר