דמיון ערבי

איך הפך השחף הפצוע ל... מרגל ישראלי?

שחף שנפצע וטופל בישראל ולרגלו הוצמד מכשיר מעקב לצרכי מחקר, הפך בתקשורת הערבית ל"מרגל ישראלי". השחף נלכד בלוב והועבר ללבנון לבדיקת חיזבאללה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שחף, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שחף פצוע שטופל בישראל ושוחרר לחופשי הפך בתקשורת הערבית ל... מרגל ישראלי.

תחילת הסיפור הזה, כפי שפורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות', לפני כמה חודשים כאשר שחף חולה שהתגלה באילת הועבר לטיפול בבית החולים הווטרינרי בספארי ברמת גן. בחודש אפריל הוא התאושש ושוחרר אל הטבע באזור עתלית. כנהוג במקרים כאלה, לפני ששוחרר הוטבע לרגלו של השחף משדר לווייני מבוסס GPS וזאת במטרה לעקוב אחר מסלול נדידתו דבר אותו עושים החוקרים מידי פעם.

השחף הגיע במהלך מעופו לטריפולי שבלוב. למזלו הרע הבחינו אנשים במשדר המוצמד לרגלו, וככל הנראה העבירו אותו לידי הרשויות. אלה חשדו מיד כי מדובר במזימת ריגול, ובתקשורת הערבית פורסמו צילומים של השחף עם המשדר ולצידם נכתב, כי מדובר בציפור ש"עסקה בריגול לטובת ישראל".

החוקרים הישראלים דיווחו כי המעקב אחרי המשדר הצביע על כך שהוא הועבר לאחר מכן לביירות שבלבנון. ככל הנראה הועבר לבדיקה יסודית שם, שמתבצעת אולי על ידי חיזבאללה. ב־15 באוגוסט הפסיק המשדר להעביר אותות על מיקומו, כנראה משום שנוטרל. גורלו של השחף איננו ידוע.

אמיר בן דב, הצפר שהצמיד את המשדר לרגלו של השחף, סיפר ל'ידיעות אחרונות', כי מדובר באחד מ־12 משדרים שהתקבלו מד"ר ניר ספיר מאוניברסיטת חיפה (ספיר קיבל אותם כתרומה מאוניברסיטה בגרמניה).

בן דב הבהיר, כי אין מדובר כמובן במשדרים לצורך ריגול, אלא לטובת מעקב אחרי השחף הארמני. "אנחנו משקיעים רבות בהבנת מסלול הנדידה של השחפים ולשמחתנו קיבלנו 12 משדרים כדי שנוכל להעמיק את המחקר. הצטערנו לגלות את התמונות של השחף שנתפס, ויש חשש גדול מאוד לחייו. אנחנו רואים שהשובים שלו ממשיכים לנוע עם המשדר, אך אין לדעת מה עלה בגורלו. אני שולח מכאן את בקשתי לשובים שישחררו אותו ויאפשרו לו להמשיך לחיות בטוב. זה גם יתרום להעמקת המחקר, שמטרתו להתחקות אחר תנועת השחף הארמני ואתרי הקינון שלו".

לדבריו, מדובר במין של שחף שנמצא בסכנת הכחדה. "לצערנו יש מי שהחליט שמדובר בריגול מתוחכם של ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר