החיסכון בחתונה

500 בנות בסאטמר התחייבו: 'אנו מוותרות על קבלת צמיד'

בחסידות סאטמר ממשיכים להטמיע את התקנות החדשות לחיסכון בהוצאות החתונה, כאשר למעלה מ-500 בנות התחייבו כי לא ידרשו יותר מ-4 מתנות וכן יוותרו על קבלת צמיד בעת אירוסיהן (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דוכן המתנות (צילום: SOS_IMAGES)

בחסידות סאטמר ממשיכים במאמציהם להנחלת התקנות החדשות שמטרתן להביא לכך שהורים יחתנו את ילדיהם תוך שהוא מוציאים סכום כסף שלא עולה על 30 אלף דולר.

כפי שפורסם ב"כיכר השבת", עסקני החסידות הקימו תצוגה מיוחדת, בה צפה גם כ"ק האדמו"ר מסאטמר, שפירטה את כל שלבי ההוצאות מהתשלום לשכן ועד השבע ברכות האחרון, כאשר בסופו של דבר סכום ההוצאות לא חצה את ה-30 אלף דולר.

הפעילות להנחלת התקנות עלתה שלב במוצאי השבת האחרונה כאשר מעל 500 בנות הסמינר של החסידות חתמו על הצהרה והתחייבות כי יעמדו לימין ההורים במהלך השמחה ולא יכבידו בהוצאות עליהם.

העסקנים הביאו את בנות הסמינר לראות את התצוגה המיוחדת שהוקמה ובמהלך הסיור במקום שמעו הרצאה מאחת המנהלות בגודל הזכות לעמוד לימין ההורים ולא להקשות עליהם בזמן השמחה.

במוצ"ש שמעו הבנות השוהות במחנה בית רחל בסאוט פולסבורג שתי דרשות נוספות משתי מחנכות על נושא החיסכון ולאחר מכן קיבלו פתקים בו התחייבות לעזור להורים לשמור על התקנות, כאשר הבנות מתחייבות שלא יקנו יותר מ-4 מתנות לכלה וכן שלא יקנו להן צמיד.

בנוסח הקבלה נכתב: "מהלב היהודי הרחום שלנו שמענו את המצב הקשה כאשר כיום 80 אחוז מהמשפחות, ההורים עובדים קשה מאוד, ובהגיע עת משוש כאשר הם מחתנים את ילדיהם, בזמן שההוצאות מרובות מאוד, הם קורסים תחת העול הקשה, ולכן אנחנו מרגישות לשאת בעול וזה באחריותינו וזכות היא לנו לבא לקראתם לקבל על עצמינו לשמור על תקנות החתונה, שמיוסדות על הורדת המחיר האדיר שחתונה עולה.

ההתחייבות

"אנחנו רוצות להיות חלק ביוזמה להקל את המצב בבתים בזמני שמחה, ולכן אנחנו מצהירות בזה שאנחנו מוותרות על קבלת צמיד בעת שמחתינו, ואפילו כשזה לא נוגע אלינו וההורים שלנו כן יכולים לתת לנו את הצמיד, ויש להן את היכולות לחתן אותנו בריווח ובאופן מכובד ביותר, בכל זאת אנחנו מוותרות על זה כדי להקל על קרובותינו ועל החברות שלנו והשכנות".

עוד נכתב בהצהרה כי "אנחנו מבקשות מהשי"ת שבזכות זה יעמוד לנו בשעה שנלך מתחת לחופה בשעה טובה ומוצלחת שנזכה להקים בית נאמן בישראל ולהתברך משמי מעל בדורות ישרים ומבורכים פרנסה בריוח ושלא נדע מכל צער ועגמת נפש עדי נזכה לשמחה האמיתית בביאת משיח צדקינו ומלכינו בראשינו במהרה בימינו אמן".

כזכור, הפרויקט הוקם באולם 'בית רחל פרדייס' בקריית יואל וכלל 13 דוכנים. מצד אחד, מה שצד החתן אמור לשלם לאורך השמחה ומהצד השני מה שצד הכלה אמור לשלם, לצד ההוצאות המשותפות לשני הצדדים.

הדוכנים: 1. דוכן של גמר השידוך לצד החתן; 2. דוכן של מתנות מצד החתן; 3. מלבושי החתן (כולל שטריימל וכובע); 4. הוצאות אחרות של צד החתן; 5. ימי השבע ברכות של צד החתן; 6. הוצאות הכנת ושכירת דירה לזוג - שני הצדדים; 7. רהיטים ומוצרי חשמל - שני הצדדים; 8. שמחת החתונה - שני הצדדים; 9. מתנות מצד הכלה; 10. מלבושי הכלה; 11. הוצאות אחרות לצד הכלה; 12. ימי המשתה של צד הכלה; 13. גמר השידוך לצד הכלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר