הפילוג ב'בית מאיר'

בחורים חוללו מהומה בישיבה החדשה של הרב זלזניק; המשטרה הוזעקה

מהומה פרצה הבוקר בישיבתו החדשה של הגר"א זלזניק - שפרש מ'בית מאיר' הקטנה, לאחר שמספר בחורים משיעור ג' עברו לישיבה החדשה. משטרה הוזעקה להשליט סדר (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל ישיבת 'בית מאיר'. ארכיון (באדיבות המצלם)

הפילוג בישיבת "בית מאיר" לצעירים הפך לעובדה, אך כעת הצדדים נגררים למהומות ומאבקים. כוחות משטרה הגיעו בשעה האחרונה (רביעי) לרחוב השלושה בבני ברק, למבנה החדש של הישיבה שהקים הגאון רבי איסר זלזניק, שפרש מישיבת "בית מאיר" הקטנה.

הקטטה הנוכחית פרצה בין חלק מתלמידי ישיבת "בית מאיר" הגדולה שהגיעו למבנה הישיבה החדשה בכדי למחות על העובדה שמספר תלמידים מהישיבה הקטנה עברו לישיבה החדשה של הרב זלזניק. המשטרה הוזעקה כדי להשליט סדר.

ל"כיכר השבת" נודע כי מדובר בכ-30 בחורים שעברו לישיבתו של הרב זלזניק, מרביתם משיעור ג'.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", הגאון רבי איסר זלזניק, ראש ישיבת "בית מאיר" לצעירים, החליט השבוע לפתוח ישיבה חדשה לאחר שהמו"מ שניהל מול הנהלת ישיבת "בית מאיר" התפוצץ.

לאחרונה התגלעו חילוקי דעות בין הגר"א זלזניק, ראש ישיבת בית מאיר לצעירים קרוב ל-15 שנה, לבין ההנהלה. לדברי מקורבי הרב זלזלניק, זאת בין היתר בשל מינוי צוות צעיר חדש לישיבה שלא היה לרוחו של הרב זלזניק, וכן לאחר מינוי הרב מיכאל לסמן לאחד מראשי הישיבה, לטענת מקורבי הרב זלזניק, זאת בכדי לקבל את המבנה שמושכר לישיבת "דרכי דוד".

בימים האחרונים התנהל מו"מ בניסיון להחזיר את הרב זלזניק לעמוד בראשות הישיבה והיה נראה כי הצדדים לקראת הסכם, אך לפתע המו"מ פוצץ לאחר שהרב זלזניק הבין כי בהנהלת הישיבה "מורחים זמן" - כדבריו, החליט לעשות מעשה ולפתוח ישיבה חדשה.

מנגד, גורם בישיבת "בית מאיר" מספר ל"כיכר השבת" כי חילוקי הדעות עם הרב זלזניק החלו כבר לפני כשנתיים לאחר שהרישום לישיבה לא הצליח וההנהלה החליטה לצרף כוחות חדשים לצוות כדי לקדם את הישיבה, ומאז מונו הגאון רבי רפאל שטיינרטר - לראש הישיבה והגאון רבי נחום אדלר - למשגיח, כאשר המינויים נעשו בעצה אחת עם הרב זלזלניק.

לדבריו, המשא ומתן פוצץ על ידי בא כוחו של הרב זלזניק שדרש לפטר חלק מאנשי הצוות באופן מיידי כתנאי לחזרתו. צוות המו"מ מטעם הישיבה פעל כדי למצוא נוסחה שתהיה מקובלת על כל הצדדים אך הרב זלזניק התעקש על הפיטורים מה שהביא לפיצוץ המו"מ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר