אחרי שנזרקו לרחוב

הסבתות החילוניות מתגייסות למען נכדיהם החרדים • צפו

ילדי תלמוד התורה שלטענתם מופלים בשל היותם ממשפחות של חוזרים בתשובה, זוכים היום לחיזוק במאבקם נגד הרשויות מצד סבתותיהם החילוניות, שצילמו את עצמן לשם כך (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הסבתות מדברות (באדיבות המצלם)

הסבתות של ילדי תלמוד תורה 'אמונת ציון', שנזרקו לאחרונה ממבנה המוסד החינוכי, מתגייסות למען נכדיהם. בסרטונים שהם צילמו במיוחד, הם קוראים לעיריית ירושלים לקחת אחריות.

כזכור, בתחילת השבוע פונה הת''ת מהמבנה אותו הוא שכר ברחוב הנביאים בירושלים מרשת 'אורט', אחרי שזו סירבה להאריך את חוזה השכירות. הילדים, שנמצאים מאז ללא מבנה, הפגינו השבוע מול העירייה ב'כיכר ספרא', אך עד כה אין מענה למצוקתם.

מרבית ההורים של ילדי תלמוד התורה הינם חוזרים בתשובה, המשתייכים לקהילת 'נחלי נצח' של הרב שמואל שטרן. כעת כאמור גייסו ההורים למאבק את הסבתות החילוניות; אמהותיהם.

כך, בסרטון שהגיע לידי 'כיכר השבת' נראית תושבת קיבוץ שדות יעקב מאוחד, סמדר ליפשיץ, שגאה בנכדיה החרדים וקוראת לעירייה לקחת אחריות: ''הבן שלי ליאור נחמן, שירת בצנחנים ונפצע קשה מאוד בהיתקלות עם מחבלים בחברון. שנים לאחר מכן הוא חזר בתשובה, והיום הוא לומד בישיבה ועובד, ומתגורר עם משפחתו בירושלים. בנו הצעיר נתן לומד בתלמוד תורה אמונת ציון".

"נדהמנו לשמוע", ממשיכה הסבתא את דבריה, "שהתלמידים נזרקו מהמבנה בו למדו עד כה. בעקבות התעלמות והזנחה של המוסדות הממונים, בעיקר עיריית ירושלים, אנו דורשים שציבור זה לא יופלה משאר המגזרים ויינתן להם פתרון הולם וקבוע''.

הילדים מוחים מול עיריית ירושלים (באדיבות המצלם)

והיא לא היחידה. לידי 'כיכר השבת' הגיע סרטון של סבתא נוספת, אירית ארגואטי מראשון לציון, בו היא אומרת דברים דומים. ''בני בכורי דוד גר במאה שערים. יש לו שישה ילדים שיהיו בריאים, מתוכם שלושה במערכת החינוך החרדי. נודע לי שמפנים אותם מהמבנה ששימש אותם לתלמוד תורה".

"פשוט זורקים אותם מהמבנה, ללא פתרון. לא משנה אם הם חילונים או חרדים, מפנים אותם ללא אפשרות ללמוד בתחילת שנת הלימודים. חייבים למצוא להם מסגרת חלופית. אני מבקשת שתעשו את כל המאמצים להעניק להם מקום הולם ללימודים'', היא מסיימת.

בוועד ההורים של תלמוד התורה שבים ומדגישים בשיחה ל'כיכר השבת': ''מתעלמים מאיתנו, רק כי אנחנו חוזרים בתשובה. אם לא היינו חוזרים בתשובה, אלא חרדים ''רגילים'', מזמן כבר היה נמצא לנו פתרון''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר