התופת נמנעה

דיווחים: כוחות הביטחון הפלסטיניים סיכלו פיגוע נגד צה"ל

על פי הדיווחים, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים חשפו ונטרלו מטען חבלה גדול שיועד לפגוע בכוחות צה"ל הפועלים באזור כביש 443. על פי הערכה המטען הוכן על ידי אנשי הג'יהאד האסאלמי (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שוטרים פלסטיניים במצעד (צילום: וויסאם השלמון, פלאש 90)

פיגוע תופת גדול נגד חיילי צה"ל באזור כביש 443, נמנע על פי הדיווח ב-ynet, על ידי כוחות הביטחון הפלסטיניים שסיכלו אותו.

על פי הדיווח שאושר על ידי מקורות חשאיים, המטען נמצא על ציר שמחבר בין הכפרים הפלסטיניים בית ליקיא ובית ענאן, מדרום לכביש 443, בצד הציר שנמצא בשטח C שבשליטה ישראלית מלאה. בציר זה נוסעות דרך קבע שיירות של צה"ל בדרכן לפעילות מבצעית בכפרים הפלסטיניים, לשם מעצרים ליליים וכדומה.

מטען התופת הורכב משני בלוני גז שהוצמדו למטען נפץ ולכלי שהכיל כמות גדולה של מסמרים להגדלת הנזק. הוא נחשף על ידי המנגנונים הפלסטיניים ופורק בידי יחידת הנדסה של כוחות הביטחון הלאומי הפלסטיני. על פי המקורות, מערכת הביטחון הישראלית עודכנה בזמן אמת על האירוע.

חקירת האירוע עדיין נמצאת בעיצומה, אולם על פי החשד מדובר בשיטת פעולה שבה משתמשים חיזבאללה והג'יהאד האיסלאמי. בבית לקיא קיים גרעין פעילים המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי אך נבדקת גם האפשרות שגורמים המזוהים או מופעלים על ידי חיזבאללה הם אלו שאחראים להנחת המטען.

ככל הידוע, זו הפעם השנייה שבה המנגנונים הפלסטיניים חושפים מטעני חבלה שהוטמנו על ציר והיו אמורים לפגוע בכוחות צה"ל. בתחילת השנה חשפו המנגנונים זירת מטענים מורכבת שהוטמנה סמוך לטול כרם במקום שבו נוסעים כוחות צה"ל. המטענים התגלו בשטח A, שבשליטה מלאה של הרשות הפלסטינית, בכביש המחבר בין הכפרים עתיל ועלאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר