קולות של התנגדות

השינויים ב'מועצת': המזכיר החדש מבקר אצל האדמו"רים

מזכיר המועצת החסידית החדש, הרב יעקב ולצר, ביקר בימים האחרונים אצל האדמו"רים מויז'ניץ, גור, בעלזא וצאנז, במה שנראה כסבב מינוי לתפקיד • בנתיים, המינוי מלווה בקולות של התנגדות (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב ולצר - הנכנס, הרב שטרן - היוצא (צילום: יהושע פרוכטר, חיים גולדברג - כיכר השבת)

ההליך להחלפת מזכיר מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', יצא במהלך השבוע האחרון לדרכו. הרב מרדכי שטרן, מזכיר המועצת עד כה ואיש אמונו של האדמו"ר מויז'ניץ, יסיים את תפקידו לטובת הרב יעקב ולצר, שבעברו שימש כמזכיר המועצת וביוזמת גדולי האדמו"רים, חוזר לתפקידו.

במהלך הימים האחרונים עורך הרב ולצר סבב אצל חברי המועצת החסידית, במה שנראה כסבב המינוי. ביום חמישי האחרון היה אצל האדמו"ר מויז'ניץ, ביום ראשון אצל האדמו"ר מגור, אתמול, יום שני, אצל האדמו"ר מבעלזא והערב נכנס אל האדמו"ר מצאנז.

הרקע להחלפתו של הרב שטרן, נעוצה בטענות על התנהלותו העצמאית בנושאים של חינוך וגיוס חרדים, כאשר השיא הגיע במהלך הסיבוב האחרון בנושא חוק הגיוס, כשהגיש לאדמו"רים מסמכים בנושא בלי ליידע את הח"כים.

ולצר כבר קיבל את ברכת האדמו"רים וצפוי להיכנס לתפקידו בישיבת המועצת הבאה. ל"כיכר השבת" נודע כי לישיבה הקרובה יגיעו גם אדמו"רים שלא השתתפו בישיבות הקודמות, חלקם עקב אי שביעות רצונם מהתנהלות המזכירות.

אלא שנראה כי למינויו של ולצר לתפקיד החדש יש מתנגדים. מדובר בחסידי מרכז חסידי ויז'ניץ, של חבר המועצת האדמו"ר מויז'ניץ, מאחר וולצר היה במשך שנים איש אמונו של האדמו"ר ולאחרונה התקרב דווקא לאחיו הגדול האדמו"ר מויז'ניץ.

כידוע, בין האחים האדמו"רים לבית ויז'ניץ, החברים שניהם במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שוררת אוירת שלום ואחדות, למרות החצרות הנפרדות, אלא שהמינוי הנוכחי נראה כעלול להחזיר את המחלוקת הישנה, בטענה כי הוא פוגע באדמו"ר.

ברשתות החברתיות הופץ הבוקר מכתב, שמוען כביכול לאדמו"רים מגור ובעלזא נגד המינוי החדש, אך במוסדות "מרכז חסידי ויז'ניץ" מבהירים כי המכתב לא יצא תחת ידם וכי כאשר יש רצון להעברת מסרים - בידם להעביר זאת בדרכם מכובדות יותר

המכתב, חושף מעט מסיבות ההתנגדות - לכאורה - של החסידים למינוי החדש, כאשר בין היתר נכתב בו כי "באנו בשורות אלו להביע את כאב ליבנו ואת רחשנו אודות המדובר בראש כל חוצות, והוא החלפת תפקיד מזכיר מועצת גדולי התורה. אין ברצוננו כלל להיכנס כאן לדין ודברים אודות המזכיר המכהן, מי אנו מה חיינו כי נביע דעתנו בפני גדולים ונשגבים".

"אך כחסידי ויז'ניץ מרגישים אנו כי כבודו של מרן עט"ר אדמו"ר הק' מויז'ניץ שליט"א מבוזה ומחולל עד שאול", נכתב מעצם העלאת הרעיון למנות את הרב ולצר לתפקיד מזכיר המועצת בטענה כי הוא "בגד ברבו".

בהמשך נכתב כי מדובר ב"גורמים שפלים" הבוחשים בקדירה זו, ומגדירים זאת כ"מעשה שטן", שנועד "לקעקע בדורינו את ההתנכלות לצדיקים". כאמור, גורמים רשמיים בחצר הקודש התנערו מהמכתב והכחישו כי יצא באופן רשמי על ידיהם.

גורם באגודת ישראל, אומר ל"כיכר השבת" כי "המכתב נכתב בלשון חריפה ואף מוגזמת, לא ברור עד כמה ראשי מרכז ויז'ניץ עומדים מאחורי כל מילה - אם בכלל, או שאולי אלו חסידים על דעת עצמם שביקשו להביע מחאה, אך יש באמת בסיס לכעס שלהם".

לדבריו, "השאלה כעת האם חברותו של האדמו"ר מויז'ניץ במועצת לא תיפגע בעקבות המינוי החדש. האם האדמו"ר ישתתף בישיבות אותם ינהל ולצר? האם המזכיר החדש יופיע במעונו של רבו לשעבר כדי להזמינו לישיבות המועצת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר