התעלמות מוזרה

הדיינים החסידיים מונו: ב"המודיע" התעלמו

העיתון של הסיעה המרכזית באגודת ישראל התעלם הבוקר לחלוטין ממינויים אמש של הדיינים החסידיים. ההסבר להתעלמות המוזרה: יעקב ליצמן אינו מרוצה לחלוטין (חסידים)

הדיינים החדשים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הוביל את המאבק למינוי דיינים חסידיים, ואכן אתמול (חמישי) התבשרו הרבנים הגאונים רבי משה שלום שור, רבי צבי בוקשפן, רבי נפתלי הייזלר ורבי אפרים בוגרד על מינויים לתפקיד הרם.

אך בעוד ח"כ משה גפני, ח"כ אייכלר, ועוד פרסמו ברכות על מינוי הדיינים החדשים. סגן השר ליצמן לא פרסם הודעת ברכה. הבוקר (שישי) בביטאון הסיעה המרכזית "המודיע", אין שום אזכור על המינויים החדשים. לעומת זאת, בביטאון שלומי אמונים "המבשר", מגדירים את המינויים, כ"הישג גדול נרשם לזכות הציבור החסידי" ומציינים את שמות הדיינים.

מתברר, כי בסביבתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן רואים בסיפוק את מינוי 4 דיינים חסידיים, אך לא מרוצים מזהות כמה מהדיינים שלא נבחרו.

ב"המבשר" נכתב הבוקר: "בתום סאגה ממושכת, הושגו הבנות בין המפלגות ומונו הדיינים החסידיים שהומלצו על ידי גדולי ישראל. בסיכום שהושג בין מפלגות יהדות התורה ש"ס והבית היהודי, הוסכם על שוויון במינויים כך שכל אחת מהן הציגה מינוי של שמונה דיינים. הישג גדול נרשם לזכות הציבור החסידי, לאחר שחברי הכנסת של אגודת ישראל פנו לרבנים הראשיים הגאון רבי דוד לאו והראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף וליו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ ודרשו שוויון במינוי הדיינים האשכנזים. ואכן, בסבב המינויים אתמול, מונו ארבעה דיינים חסידים: הרה"ח משה שלום שור, הרה"ח צבי בוקשפן, הרה"ח נפתלי הייזלר והרה"ח אפרים בוגרד".

הכתבה בהמבשר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר