את ובעלך תואמים בכל כך הרבה מובנים, באהבה שלכם לאוכל, לטיולים ולאותם ספרים. אבל בזמן שאת צונחת למיטה באפיסת כוחות בשעה 10 בערב, הוא יכול להשאר ער עד 3 בבוקר ועדיין להתעורר מוקדם ולהרגיש רענן.

מה ההבדל ביניכם בעצם? בדקנו עם ד"ר מארתה קורטס, רופאת שיניים מניו יורק, שמתמחה בטיפול בהפרעות נשימה בשינה, את ארבעה מההבדלים הביולוגיים העיקריים באופן שבו נשים וגברים ישנים.


1. נשים זקוקות ליותר שעות שינה


חדשות טובות: נשים, באופן כללי, מיומנות יותר בריבוי משימות מאשר גברים. אבל כל הכוח הזה במוח אומר שבדרך כלל, נשים "זקוקות ליותר שינה, כי הן צריכות לאושש את המוח מכל ריבוי משימות איתו התמודד במשך היום", מסבירה ד"ר קורטס. הקרן הלאומית לשינה אומרת שמדובר בהבדל של כ-20 דקות. שווה את התפוקה בשעות היום, אם תשאלו אותנו.


2. נשים נוטות יותר ללכת לישון מוקדם יותר


בהמשך לסעיף הקודם, נשים נוטות להתעורר מוקדם יותר, יותר מדי מוקדם, יש לומר. הגורם לכך הינו הבדלים בקצב היממה, אשר על פי "קרן השינה הלאומית", הוא למעשה "שעון פנימי של 24 שעות הפועל ברקע המוח שלך ונע במחזוריות בין ישנוניות ועירנות במרווחי זמן קבועים". מסבירה ד"ר קורטס. לנשים יש מחזורים ביממה שהם, בממוצע, שווים לשש דקות פחות. בגלל זה טמון ההבדל בשש דקות בלבד בהן נשים בדרך כלל עולות על יצוען וקמות מוקדם יותר.


3. נדודי שינה היא תופעה שכיחה יותר אצל נשים


לעומת זאת, דום נשימה בשינה נפוץ יותר אצל גברים. "כ -4% מהגברים סובלים מדום נשימה בשינה, לעומת כ-2% אצל נשים", אומרת ד"ר קורטס. נשים נוטות יותר לחוות נדודי שינה מאשר עמיתיהם הגברים.


4. נשים ישנות שינה עמוקה יותר מאשר גברים


בעוד נשים דורשות יותר שעות שינה, השינה שלהן היא בדרך כלל יותר פרודוקטיבית יותר מאשר של גברים. על פי מחקר שנערך במכללה לרפואה של פן סטייט, "נשים ללא תלונות שינה ישנות באופן אובייקטיבי יותר על פני גברים בגילן, ושינה של נשים צעירות עמידה יותר בפני לחצים חיצוניים".