אחדות למען נוער בסיכוי במגזר החרדי!

מהלך עבודה מקצועי של חודשים מניב כבר היום תוצאה מדהימה: מוסדות, ארגונים ומשרדי ממשלה מתאחדים יחד סביב נושא נוער בסיכוי במגזר החרדי (חנוך לנוער, שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בכל פעם שצוות הנהלת הכנס 'נוער בסיכוי' מקיימת מפגשים מקדימים לכנס, אין צורך בהרבה הסברים. כולם מבינים את המשמעות והצורך באחדות השורות סביב הטיפול בבני הנוער שלנו.

המפגשים של הימים האחרונים עם הרה"ג זמיר כהן שליט"א והרב אורי זוהר שליט"א מוכיחים זאת.

שורה של רבנים, אישי ציבור, אנשי מקצוע, מוסדות וארגונים כבר הבטיחו את השתתפותם בכנס וזאת במטרה לאפשר לבני הנוער שלנו לקבל את מיטב ההזדמנויות, הסיכויים והכלים כדי לזכות לעתיד טוב יותר.

הבשורה מגיעה גם מצד משרדי הממשלה : המדינה רוצה לעשות, לתמוך ולקדם פרויקטים למען בני הנוער במגזר החרדי. משרדי הממשלה השונים רואים בכנס 'נוער בסיכוי' הזדמנות להכיר מקרוב את הנעשה בשטח, ליצור אמון ולקיים דו שיח בלתי אמצעי אם עושי המלאכה בשטח.

כנס נוער בסיכוי : המוסדות שבחזית המערכה.

תחום טיפול בנוער מרכז סביבו אנרגיה חיובית של עשייה מבורכת אשר תורמת רבות לבני הנוער.

בחזית המערכה נמצאים שורה של מוסדות אשר פועלים ימים ולילות עם צוותים מקצועיים ומסורים.

הם פרוסים ברחבי הארץ עובדים בשקט אבל ביעילות ונותנים מענה עם תוצאות חיוביות והכל מתוך רגישות יתר לבני הנוער אין פלא שהם מצליחים במסירות נפש לחדור ללב בני הנוער ולייצר אצלם תהליכים של שינוי.

כנס 'נוער בסיכוי' הוא הזדמנות לכלל המוסדות למקצע את הצוות הטיפולי, לייצר מקורות תקציבים חדשים וגם לקיים דו שיח מקצועי. רשימת המוסדות השותפים לכנס גדלה מיום ליום וכל אחד בשטח מבין שמתחולל כאן שינוי שקט ומבורך וכולם מתחברים ליוזמה של כנס נוער בסיכוי, נציין כמה מהם: ישיבת נועם אלימלך ברשות הרב משה בוקשפן, כפר הנוער זוהרים ברשות הרב יחיאל אשר קסל, ישיבת סדנא דארעא בראשות הרב ירוחם שכטר, ישיבת אורייתא עפולה בראשות הרב יאיר רוזנברג, ישיבת בר יוחאי ברשות הרב יאיר רוזנברג , מרכז תל"ם בראשות הרב בניהו דביר ועוד מוסדות רבים.

ראשון המוסדות שהצטרף לכנס הוא 'מוסד בלונמטל', אחד המוסדות הותיקים והמקצועים בתחום. עבור הרב ברוך רקובסקי ראש מוסדות בלונמטל הכנס מהווה חיבור לקהילה המקצועית של התחום, אפשרות לחלוק נושאים מקצועים עם עמיתים וגם הזדמנות לפגוש ביום אחד את בכירי משרדי הממשלה הממונים על התחום.

השתתפות מוסדות בלומנטל בכנס תהיה עבור המשתתפים הזדמנות להכיר את מערך ושיטות העבודה החדשניות אשר תוצאותיהם ניכרות בשטח ובהצלחות של 'מוסדות בלומנטל'.

גם רשת אורט המפעילה שמונה מוסדות בתחום, הצטרפה לכנס עם אמירה מאוד ברורה ומרגשת של הרב מיכאל ליבוביץ מנהל המגזר החרדי באורט ישראל : "בואו כולם לכנס המקצועי הזה זו ההזדמנות שלנו להשפיע יחד כדי להחזיר את הבנים הביתה". לאור חשיבות הכנס מנכ"ל הרשת מר צביקה פלג מנכ"ל אורט ישראל יקח חלק פעיל בפאנל המרכזי יחד עם שורה של בכירים נוספים.

כנס נוער בסיכוי מתברך גם בהשתתפותם של מוסדות 'אוהל אשר' בראשות הרב שמעון רווח. לצד הפעילות הענפה בתחום החינוך המיוחד, הרב רווח מוביל היום מהפכה בתחום טיפול בבני נוער עם תפיסה טיפולית מקצועית משלו ובאמצעות מסגרות שונות : ת"ת אוהל אשר, פנימיה לצעירים אוהל אשר, ישיבה קטנה ופנימיה עטרת עמרם, ישיבה קטנה אקסטרנית אוהל תורה, מערכי דיור בקהילה, ישיבה גדולה עמל התורה, ישיבת אוהל יוסף, פנימיה לצעירים. אופקים-יש"ק חפץ חיים, בית שמש-משפחתונים, יש"ק דרכי אי"ש קריית ספר -יש"ק מנחת חינוך.

מוסדות אלו נותנים את המענה הנצרך לבני הנוער הזקוקים למענה רגשי וטיפולי תחת חזון הנהגתו של הרב שמעון רווח: "אנו מאמינים שלכל תלמיד יש נשמה ולנו הזכות לטפחה, שלכל תלמיד הזכות ללימוד ולנו היכולת והמקצועיות להוביל אותו להצלחה, העבודה שלנו תעניק לבני הנוער את המפתח להצלחה שלו בהמשך חיים"


ארגונים, עשייה מסביב לשעון

תחום הטיפול בבני נוער רחב מאוד ומקיף שורה ארוכה של סוגי טיפול והתמודדויות, אבל כולם עם אותה מטרה לייצר פרוייקטים לכל הרצף ולמניעת נשירה אפילו סמויה ועד לפעולות הצלה ממש.

גם ארגונים רבים מיוצגים בכנס בצורה מכובדת ומקצועית : 'שלבים' בניהול הרב אילן קוסמן, 'מענה' בניהול הרב דן טיומקין, 'איגוד המטפלים החרדים' בניהול הרב מיכאל נכטיילר, 'האגודה של היועצים והמטפלים במשפחה בישראל' בניהול של הרב אשר מלמד, 'קו לנוער', 'ממעמקים', 'בנותינו', 'לב שומע', י.נ.ר, 'כיוון נוער' בניהול הרב אלי אמסלם, 'בצוותא' בניהול הרב יוסף גרליץ, 'כיוונים לחיים' בניהול הרב אודי עטיה, 'פרויקט החונכות של יד אליעזר' בניהול הרב אלי יעקובי.

ועדת הרבנים לעניני רווחה בלשכות הרווחה בנשיאות גדולי הדור גם שותפה לכנס. הועדה ממונה להכוונה הלכתית בסוגיות רווחה במגזר החרדי.

נוער בסיכוי הכנס של אנשי המקצוע :

הם מטפלים, מייעצים, עונים לטלפון אפילו באמצע הלילה. אלו הם אנשי המקצוע בשטח במוסדות ובארגונים.

באופן טבעי זהו גם הכנס שלהם!

בתקופה האחרונה נוצרו שיתופי פעולה עם קבוצות אנשי מקצוע בקהילה המקצועית:

הקבס"ים של משרד החינוך, איגוד המטפלים החרדי, האגודה של היועצים והמטפלים במשפחה בישראל, חברי ארגון ענף, חברי ארגון כיוון נוער, קבוצת 'עו"סים דוסים' - זאת במטרה להבטיח שהכנס ירכז את כל אנשי המקצוע בתחום.

כנס נוער בסיכוי : תכל'ס עבודה ולא רק דיונים !

התוכניה של הכנס נמצאת בשלבי סיום ולקראת סגירה סופית והיא כוללת מפגשי עבודה של מנהלי מוסדות עם הצוותים המקצועיים של משרדי הממשלה.

במהלך הכנס יערכו בע"ה מפגשים ודיוני עבודה של הנציגות הבכירה של משרדי ממשלה יחד עם הנהלת המוסדות והארגונים בשטח : משרד העבודה הרווחה, מר אביגדור קפלן מנכ"ל המשרד - גב' אלין אלול סמנכ"לית תחום הנוער. משרד החינוך, מר חיים מואייל מנהל אגף שח"ר – גב' רות אלמליח מנהלת המחוז החרדי. הרשות החדשה למלחמה בסמים ואלימות במשרד לבטחון פנים מנכ"ל רשות מר דני שחר.

הנושאים המרכזים של הכנס :

ADHD הפרעות קשב וריכוז כגורם סיכון. הקשר בין אנשי המקצוע לקהילה. מיצוב ההורים כעוגן המרכזי לצמצום תופעת הנוער המתמודד. איתור והכוון מותאם, סוד ההצלחה, לתפוס את הסיפור בזמן. איך למנוע את הנפילה. דור שני לבעלי תשובה התופעה והאתגר. סוגיית הפנימיות. המקום של הרשות המקומית בטיפול בנוער בסיכוי . פגיעות מכת הדור, רבני קהילות אוזן קשבת או תחילת הטיפול

סוגיות מדיניות- נציגים בכירים של משרדי ממשלה בדיוני עבודה עם מנהלים מוסדות ואנשי מקצוע .

כל הפאנלים בהשתתפות מיטב המומחים.

משרד רואי החשבון BDO בניהול רוה"ח יואל טולדנו פרסו את חסותם על הכנס באמירה מקצועית על החשיבות להתחבר למהלך חברתי ולתרום מהנסיון שלהם בניהול הכלכלי של המוסדות.

'צריך עיון' גם הם שותפים לכנס ובכוונתם להוציא לקראת הכנס חוברת מאמרים מיוחדת.

כנס נוער בסיכוי : היום שאחרי

כל הנוגעים בדבר מבינים שהכנס הוא תחילת תהליך מבורך אשר כבר מייצר תגובות בשטח וכל הנוגעים בדבר נערכים כבר ליום שאחרי.

במפגשי ההכנה של צוות הנהלת הכנס הם שמעו מקרוב את רצון נציגי המשרדים השונים: לאפשר לבני הנוער לגדול בסביבה הטבעית שלהם, בקהילה עם כל המשמעות שבדבר.

מפגשי הכנה התקיימו גם עם פוסקים ורבנים בתחום טיפול בנוער יחד עם נציגי המשרדים במטרה לייצר מערכת של אמון ולהצהיר באופן ברור לכל הנוגעים בדבר שכל פעולה מצד הרשויות חייבת להיות בהוראה בתיאום ובהסכמה מלאה של גדולי הדור. הרב שלמה ריין אחד בכירי היועצים החינוכים וממנהלי ארגון 'ענף' הוא דמות המפתח אשר מובילה את התהליך והוא נפגש באופן עקבי עם הרבנים להתייעצות ולהכוונה.

יוזמת כנס 'נוער בסיכוי' מגיעה מהשטח והיא הציבה לעצמה מטרות ברורות : למגר ככל האפשר את תופעת הנשירה, לאפשר לבני הנוער להתפתח בקהילה ולתת להם הזדמנות לעתיד טוב יותר.

הם הבנים שלנו הם הילדים שלנו ורבים הם הצרכים המשתנים של הדור האחרון!

כנס 'נוער בסיכוי' יתקיים בתאריך 28.11.2018 כ' כסלו תשע"ט במרכז הכנסים של מלון קראון פלזה בירושלים

לפרטים על התוכניה ולרישום : 02-9410100 או כנסו לאתר הכנס

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר