חסימת זמן: הטריק הגאוני שיסייע לכם לצלוח רשימת מטלות אינסופית

החיים במאה העשרים ואחת מציבים בפנינו לא מעט משימות. עבודה מחוץ לבית, עבודה בבית, משפחה, חברים ועוד. אנו קורסים תחת העומס והזמן אוזל לנו במהירות שיא. הנה פתרון שיסייע לכם להספיק יותר (משפחה)

(צילום: Unsplash)

רשימת המטלות שלכם גדושה ואתם חשים כי אינכם מספיקים דבר, במיוחד כאשר ישנם בסביבתכם ילדים קטנים שמפריעים לתפוקה שלכם בכל פעם? מחברת הספר "Inspiralizer" ואמא לתינוק בן שנה, אלי מאפוצ'י, הגתה פטנט יעיל ביותר שיסייע לכם להישאר על המסלול הנכון כאשר יש לכם אינספור דברים לעשות.

השיטה שלה נקראת "Time Blocking" - חסימת זמן, בתרגום חופשי. ביסודו של דבר, זהו תזמון קפדני של היום שלכם עם עצירות בזמן מסוים, אותו אתם מקדישים למשימה אחת ספציפית. לאחר מכן, כאשר הזמן שהוקצה הסתיים, אתם עוברים למשימה הבאה, ללא קשר לרמת ההשלמה.

אלי משתמשת בערבים כדי לבחור את המשימות שהיא בהחלט צריכה להשלים למחרת - אלה הדברים שהיא חוסמת. דוגמה לכך היא: "משלוח חשבוניות". אלי פותחת את היומן שלה ולמעשה קובעת אירוע בלוח הזמנים, המוקדש למשימה אחת זו, יחד עם כמות הזמן שהיא רוצה להקדיש לה. (נניח 45 דקות). על ידי הצבת כל משימה בלוח השנה שלה, היא מקבלת התראה דיגיטלית שמזכירה לה כאשר הגיע הזמן להתחיל לעבוד, וחשוב יותר, כאשר הגיע הזמן להמשיך הלאה.

אלי גם ממליצה לקחת לא יותר משלוש עד חמש דקות לכל משימה ולעבור לדבר הבא. לדבריה, אם אתם מקציבים 10-15 דקות למשימה כגון סינון מיילים, היא עלולה להמשיך עוד שעות ארוכות לאורך כל היום. (זה גם אומר שאתם צריכים להיות כנים ומציאותיים עם עצמכם לגבי כמה זמן כל משימה באמת לוקחת.)

אך, כאשר אנו יודעים שמדובר במשימות גדולות ומורכבות, חסימת זמן של שעתיים עד שלוש שעות בכל פעם היא האידאלית, אז אתם באמת מקלים על העניין ומבצעים דברים.

ואם בן השנה שלה מפריע? גם את זה אלי מתכננת. למעשה, היא חוסמת זמן מה עבור הפסקות הקשורות לתינוק שלה. במקרה שלה, הנקה, שלא תמיד צועדת יד ביד עם לוח הזמנים, או אם לפתע התינוק בוכה והיא צריכה לעבור מהעבודה על החשבוניות לטיפול בעולל הקטן, היא מפצה על הזמן ש"איבדה" על ידי אירוע של טיפול בתינוק שתוכנן מראש אבל לא נוצל לבסוף. חכם, נכון?

חשוב ביותר שלא תקשו על עצמכם יותר מדי, למרות שאתם שאפתניים. המנעו מלחסום את הזמן עבור 15 משימות כאשר אתם יודעים שתגיעו רק לחמישה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר