ממתק לשבת

פרשת וישלח • וורט מיוחד מאת הרב נחמיה וילהלם

מידי שבוע, הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בעיר בנגקוק, תאילנד, מגיש וורט על הפרשה בלשון קלה ומרתקת, שתוכלו להעביר בעצמכם בשולחן השבת. צפו (פרשת שבוע, יהדות)

הרב נחמיה וילהלם | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות בית חב"ד בנגקוק )

לפני כמה שנים נעמד בעונג שבת בבית חב"ד בבנגקוק בחור בשם ינון כהן וריתק את כולנו בסיפור חייו,
ינון שירת בצבא בגולני, יום אחד היה להם תדרוך על טיל אר פי ג'י, הם ישבו בח' מסביב למפקד ובשלב מסוים ינון נרדם, הוא היה מאוד עייף מהפעילות בימים שלפני, המפקד העיר אותו והכריח אותו לעמוד, ינון נעמד ושתי דקות אחר כך המפקד לחץ בטעות במקום הלא נכון והטיל השתחרר.

ינון מצא את עצמו עף באוויר כששתי הרגליים שלו עפות לכיוון השני, הוא עבר תהליך ארוך של שיקום והתאמת פרוטזות וכיום הוא ב"ה הולך, רץ ואפילו משחק כדורסל כמו פעם, אבל ינון מספר שהוא לקח על עצמו לבקר אנשים קטועי גפיים מפיגועים, תאונות וכו' והוא מסביר להם שאם הם רוצים הם יכולים להיות מסכנים וזו זכותם אבל אם הם רק יקשיבו לו עדיף להם להראות לכל העולם שהחיים ממשיכים ואפשר להמשיך ולשמוח גם במצב כזה.

ינון סיים את סיפורו המרגש ואמר "אני כל יום מודה להשם על הנס שקרה לי שהמפקד העמיד אותי דקה קודם וכך הרגליים עפו ולא הראש אבל אני מודה להשם גם על עצם התאונה, כי כיום אני מצליח לעודד המון אנשים שנמצאים במצב שלי וזכיתי להחזיר את שמחת החיים להרבה אנשים, אם לא הייתי עובר את התאונה לא היתה לי הזכות לבוא להגיד להם שצריכים להמשיך בחיים ולא לשקוע, דווקא בגלל זה שאני בלי רגליים יש לי את הזכות לעודד ולחזק את כולם.

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על יעקב שמעביר את נשותיו וילדיו אל מעבר לנהר וחוזר לקחת כמה דברים קטנים שנותרו מאחור, כשיעקב נמצא לבדו מעבר לנהר נאבק איתו מלאך ומנסה לפגוע בו ולהרוג אותו אבל לא מצליח ואז המלאך מבקש ממנו רשות ללכת ויעקב אומר לו "לא אשלחך כי אם ברכתני" וזה מאוד מוזר, תארו לעצמכם שמישהו תופס אתכם באיזה רחוב חשוך ומנסה לפגוע בכם ולאחר שלא הצליח והוא סוף סוף רוצה ללכת אתם אומרים לו, "היי אתה לא הולך לשום מקום, קודם תברך אותנו", הרי הייתם מחכים לרגע שילך כבר ויעזוב אתכם בשקט, ולמה יעקב מתעקש איתו שיברך אותו?

אלא שיעקב מלמד אותנו כלל חשוב, מכל סיטואציה שאנחנו עוברים בחיים עלינו להפיק רווח, אחרת יצאנו מופסדים, יעקב בזבז לילה של פחד במריבה עם מלאך, אם אחרי הלילה הזה יעקב רק יצא כמו שנכנס הרי שהפסיד לילה של פחדים ומריבה, לכן יעקב אומר לו אם אתה רוצה ללכת אני מוכן לשחרר אותך רק אחרי שתתן לי ברכה ואדע שיצאתי עם רווחים והלילה הזה היה שווה.

אז אם חלילה פגשתם מישהו שרב אתכם בסמטה חשוכה ברור שתשתדלו למצוא את ההזדמנות הראשונה לברוח ממנו ואל תבקשו ממנו ברכות... אבל כשאנחנו נתקלים בסיטואציות של נפילות גשמיות או רוחניות בחיים לא נמהר לברוח לפני שנפיק תועלת, נשתדל ללמוד מהטעויות ולהפיק ברכה מתוך הנפילה.

יהי רצון שנזכה להפיק ברכה מכל מעשינו ושנראה את הטוב בצורה ברורה בטוב הנראה והנגלה ובגאולה שלימה בקרוב ממש.

שבת שלום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר