התנשאות מבחילה

שעשה ניסים בזמן הזה בערוץ 10 // טור דעה

האם היינו לועגים ככה גם לחילוני שבחר להגיע לבית הכנסת ובירך או התפלל לא נכון? או שהיינו אומרים לו ברוך הבא והיינו מנסים בעדינות ללמד אותו כיצד לעשות זאת כראוי? (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: טוויטר חדשות 10)

אנשי 'חדשות 10' העלו סרטון לחשבון הטוויטר שלהם ובו הדלקת נר ראשון בדסק. הנרות הודלקו על ידי המדליקה טרם סיום הברכות, ברכת "שהחיינו" גם היא לא נאמרה והקהל והמברכת ענו אמן לעצמן. חרדים רבים ברשתות החברתיות מיהרו ללעוג לאנשי הערוץ והצביעו על בורותם ההלכתית כשהם מתעלמים מהעובדה הפשוטה – האם אנו לא אמורים כיהודים חרדים לשמוח על כך שאנשי תקשורת שמחים ורוצים לשמור את המסורת היהודית? ועוד עושים זאת בפרהסיה ומפרסמים זאת בראש כל חוצות.

האם בימים בהם כל דבר שסובל מלחלוחית דת נכנס אוטומטית לקמפיין נגד ההדתה המפחידה, אנו צריכים לזלזל באלו שמחבקים את המסורת גם אם עושים אותה עם טעויות?

האם אותם אנשי תקשורת אכן יקראו את הביקורת והלעג ויאמרו לעצמם, "אוי כיצד טעינו... החל ממחר נלמד בחברותא הלכות הדלקת נרות חנוכה על פי המשנה ברורה"?, האם זו הדרך באמת לקדם חיבור למסורת היהודית?

האם היינו לועגים ככה גם לחילוני שבחר להגיע לבית הכנסת ובירך או התפלל לא נכון? או שהיינו אומרים לו ברוך הבא והיינו מנסים בעדינות ללמד אותו כיצד לעשות זאת כראוי? אינני חב"דניק בכלל, ושנים רבות גם ראיתי בעצמי 'מתנגד', אבל יש לנו המון, המון, המון, מה ללמוד מהחב"דניקים והדרך שלהם לקרב יהודים אל התורה והמצוות בנועם ולא מתוך מקום מחנך ומתנשא.

הכי קל לנו לזלזל ללעוג ולהצביע על הטעויות של הזולת, זה מצחיק ונותן לנו גם תחושת התנשאות מדומה, אבל כאן התפקיד שלנו לעצור את זה מיד. לחייך את החיוך בתוכנו אם פשוט חייבים ולשבח בקול גדול את אנשי הערוץ שבחרו להחצין את יהדותם בצורה הכי גאה וברורה. אנו צריכים לברך בעצמנו "שעשה ניסים" על הנס הלא מובן הזה שאנשים חילונים לכאורה בוחרים בשנת 2018 להתגאות ביהדותם.

יש לי תחושה שבשמים, יביטו על הפרסומי ניסא של אנשי ערוץ עשר באהבה גדולה ובשמחה רבה, פרסומי ניסא אמיתי, מהודר ויקר לקב"ה, הרבה יותר מהרבה חנוכיות שהדליקו אותם "חכמים ונבונים" על פי ההלכה אמנם, אך בלי לב, בלי חיבור ועם הרבה התנשאות מבחילה.

אנשי ערוץ 10 חזקו ואמצו. ההדלקה שלכם שימחה את ליבי והראתה לי שגם בתוך האנשים שלעתים נראים מרוחקים יש נשמה יהודית פועמת שרוצה חיבור למסורת העתיקה שלנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר