מה קורה כשמחפשים אתכם בגוגל?

רשת האינטרנט הפכה לבלתי נפרדת מחיינו, על כך כבר אין ספק. בכל פעם שאנחנו מחפשים מידע אודות עסק, מוצר, שירות או אדם, אנו מקלידים את שמו בגוגל (פעולה שכבר זכתה לשם משלה, "מגגלים"), ובדרך כלל נוטים לראות את המידע שמוצג בפנינו כאילו הוא אמין ומעודכן האמנם כך? (אינטרנט, שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: pixabay)

אם תוצאות החיפוש כולן בעלות הקשר חיובי – המלצות, ביקורות חיוביות וכדומה – התפיסה שלנו את האובייקט שגיגלנו תהיה בעלת אוריינטציה חיובית; אך גם ההיפך נכון ובעוצמה הרבה יותר גבוהה: לא צריך שכל תוצאות החיפוש המוצגות בפנינו תהיינה שליליות על מנת לעצב במוחנו דעה שלילית אודות בית העסק או האדם: די בתוצאה שלילית אחת בלבד כדי לעורר בנו ספק ולגרום לנו לפקפק באמינותו.

ומה קורה כאשר אתם לא אלה שמגגלים, אלא אלה שאחרים מגגלים אותם? דהיינו, כאשר שמכם או שם העסק שלכם הוא זה שמוקלד בשורת החיפוש – אילו תוצאות חיפוש יתגלו לעיני המחפשים וכיצד תושפע מכך דעתכם אודותיכם?

מהו ניהול מוניטין

ניהול מוניטין הוא צורה של שיווק באינטרנט, במסגרתה נעשה שימוש במספר אפיקים במקביל על מנת להציף ברשת האינטרנט כמה שיותר תכנים שבהם מופיע שמו של האדם או העסק בהקשרים חיוביים או לכל הפחות נייטרליים, מתוך מטרה לדחוק תכנים עם אזכורים בעלי הקשרים שליליים אל עמודי תוצאות אחרים, רחוקים יותר מעין המשתמש הממוצע, כאלה שהסיכוי שמישהו יראה אותם כמעט איננו קיים.

בין השיטות לניהול מוניטין ניתן למנות למשל קידום בגוגל שבהם מופיעים כבר אזכורים חיוביים או ניטרליים לשם האדם או העסק הנדון, כדי שדירוגם בגוגל ישתפר והם יטפסו מעלה בתוצאות החיפוש; לחלופין, ניתן גם לבצע בניית אתרים חדשים ולייצר בהם תוכן עם הקשרים חיוביים או ניטרליים. שיטות אלה ואחרות ניתנות לביצוע במקביל למעקב מתמיד אחר האזכורים השליליים ברשת אודות האדם או העסק המדובר.

סיכום

מיתוג חיובי יכול לסייע לכם ולעסק שלכם לייצר רושם ראשוני חיובי שממנו קצרה הדרך לשיפור גם בשיעור ההמרה ולהגדלת המכירות. אם לקוח לא מרוצה כתב ביקורת ארסית, עובד ממורמר פרסם השמצה, שכן תבע אתכם בתביעה קטנה על דבר מה שאיננו קשור כלל לעסקיכם הנוכחיים - ניהול מוניטין הוא הדרך להחזיר לעצמכם שליטה על התדמית שלכם ברשת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר