גל התייקרות נוסף בעולם הרכב - כל הפרטים

כולנו זוכרים את עליית מחירי הרכב רק לפני כשנתיים, אך עקב עדכון נוסחת המס הירוק צפוי כעת גל נוסף של התייקרות. מבולבלים? בשביל זה אנחנו פה (רכב, שיווקי)

פרסום לוינסון (צילום: יח"צ)

כידוע, כיום מוטל על כל המכוניות החדשות המשווקות בארץ מס קנייה בגובה 83% - שממנו מנוכים סכומים הנעים בין אפס לכ-16,500 שקל – אשר נקבעים בהתאם לכמות הזיהום שהרכב פולט.
בשנים האחרונות המשרד להגנת הסביבה, רשות המסים ומשרד התחבורה פרסמו עדכון לנוסחת המיסוי הירוק.

לחצו כאן לקבלת הצעה אטרקטיבית ותרויחו>>

מדרגות מס הקנייה מתעדכנות אחת לשנתיים, כשבכל עדכון רשות המסים מגדילה בהדרגה את הפער בין המיסוי על רכבים מזהמים ובין המיסוי על רכבים "ירוקים".
העדכון האחרון נעשה ב-1 לינואר 2017, והבא אחריו היה אמור לצאת בינואר 2019, אך לאחרונה הודיעו הרשויות כי ידחו את העדכון למאי 2019, דבר שהכניס לסחרור את יבואני הרכב משום שהזמנות שבוצעו ב-2018 יצטרכו לעבור עדכון מחירים במהלך השנה הקרובה.

לכאורה דבר זה אמור לפגוע רק ברכבים המזהמים, אך בפועל כ65% מכלל הרכבים אמורים לספוג עליית מחירים משמעותית כיון שבנוסף לעליה אצלינו גם באירופה משנים את תקנות זיהום האויר לפי פרוטוקול חדש ומחמיר יותר, דבר שמשפיע על עליית מחירי ייצור הרכב ומיקום רכבים שעד היום לא נחשבו למזהמים להחשיבם כמזהמים.

במקרים קודמים לרוב יבואני הרכב ספגו את עליית המחירים אך לא הפעם!

בשיחה עם בכיר בעולם הרכב הובהר לנו כי הפעם אין להם יותר מאיפה לספוג וכבר שנתיים שעושים הכל כדי שהעלויות לא יתגלגלו לצרכן אך הפעם לא תהיה ברירה ויאלצו לגבות מהלקוחות את המחיר.

עוד הוסיף הבכיר שגם רכבים שישאירו את המחירונים שלהם כרגיל לא יקבלו הנחות והמחיר יהיה נוקשה ולא ניתן למשא ומתן בניגוד להיום שניתן לקבל הנחות על דגמים מסוימים.

"אנחנו נערכים לשנה בה המכירות ירדו משמעותית וממליצים ללקוחות לנצל את הימים האחרונים שבהן יש אופציה לרכוש רכב במחיר הקודם ולקבלו בתחילת 2019 כך שהלקוח ירוויח את מחיר 2018 ויקבל רישוי 2019 על רכב שהמחירון שלו כבר עלה."

שורה תחתונה: מתכננים קנית רכב בחודשים הקרובים? מומלץ להקדים!

לחצו כאן לקבלת הצעה אטרקטיבית ותרויחו>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר