לא יאומן: יתכן שאתם מסמסים מתוך שינה

אתם בוהים שעות רבות ביום במחשב המשרדי, בודקים את חשבון האינסטגרם במעלית, שולחים הודעות ווצאפ מדי כמה דקות, וחוזר חלילה. אם כך, הסיכוי שתסמסו מתוך שינה הוא די גבוה (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

אתם מבלים תשע שעות ביום במחשב המשרדי שלכם, בודקים את חשבון האינסטגרם במעלית (אך אז מגלים, למרבה הצער, כי אין בה קליטה), גוללים בטוויטר בזמן שאתם ממתינים לחברכם שיופיע בבית הקפה שקבעתם להיפגש בו, עונים לטקסטים תוך כדי עבודה, בודקים את הסטטוסים בווצאפ מדי שעתיים וכמובן, מתעדכנים סופית לפני השינה.

לא, זה לא פרק מתוך סדרה טכנולוגית, אלו החיים שלכם (ושל כולנו). ככל שאתם צעירים יותר, כך גדל הסיכוי שכל היום שלכם נשלט על ידי טכנולוגיה. סטודנטים שולחים בממוצע 60 עד 100 הודעות טקסט ביום וככל שיותר טקסטים נשלחים על ידיכם, כך סביר יותר שתיפלו קורבן למצב חדש ומביך: שליחת הודעות טקסט בשינה.

מחקר שפורסם בכתב העת "Journal of American College Health" עקב אחר 372 סטודנטים משתי אוניברסיטאות. 25% מהנשאלים דיווחו על שליחת הודעות מתוך שינה. דהיינו, שלחו הודעות טקסט לאחר שנרדמו.

אבל החלק המפתיע ביותר? 70 אחוזים מהם לא זכרו שעשו זאת עד שבדקו את היסטוריית הודעות הטקסט שלהם למחרת בבוקר והבינו שהם הקלידו דברים מוזרים מאוד בשעות מוזרות עוד יותר.

יש אפילו תגית בטוויטר (#sleeptexting) המוקדשת לתופעה.

המחקר מציין כי בעיקר מדובר בטקסטים מסולפים שאינם כוללים משפטים הגיוניים בפועל, אשר למרבה המזל הרבה פחות מביכים מאשר בטעות לשלוח טקסטים הזויים לבוס לשעבר.

ככל שאנחנו חושבים על זה, אנחנו מבינים שהתופעה הזו הגיונית הרבה יותר משנדמה לנו. דיבור והליכה תוך כדי שינה הם נפוצים. אז אם אנחנו מבלים את רוב ימינו בהקלדה ובטקסטים, מדוע שלא נעשה גם את הפעילויות האלה בחלומותינו?

אז קדימה. בדקו את היסטוריית הטלפון הנייד שלכם ודאגו לתקן את הטעויות שעשיתם באישון לילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר