הכנות 'הכנסת אורחים - אולבסק' לקראת יום הילולא של הרה"ק משה מלודמיר זי"ע

בעיר נידחת במחוז זיטומיר שבאוקראינה נמצא קברו של הרה"ק משה מלודמיר זי"ע אשר נודע כמקום המסוגל לשפוך שיח ובייחוד על זש"ק בי"ח שבט הייארצייט (חסידות, שיווקי)

(צילום: יח"צ)

הרה"ק רבי משה גוטליב מלודמיר זי"ע היה בנו של הרה"ק שלמה מקרלין, ממשיך דרכו של מייסד חסידות קרלין הרה"ק אהרן זי"ע. משחר ילדותו ניכרו בו אותו גדלות, 'רבים היו חסידיו, הכל רצו לראות עבודתו במסירות נפש' (מליצי אש).

ביותר נודע כוחו לפקידת עקרות, ורבים היו נוהרים אליו עוד בחיי חיותו לבקש שיתפלל עליהם ויברך אותם בפרי בטן.

ביום י"ח שבט שנת תקפ"ה נצחו האראלים את המצוקים, ונשבה ארון האלוקים. רבינו רב משה מלודמיר זי"ע נטמן בעיר אולבסק, אוקראינה והוקם אוהל על קברו.

קברו הפך לתל תלפיות לכל יהודי האזור, ואף מרחוק יותר באים היו להשתטח על קברו, והישועות שפעל בחייו נמשכו ביתר שאת אף כי אחרי מותו. כוחו הגדול לפקוד חשוכי בנים, לא חדל גם אחר שהתעלה לשמי מרום, והיו חשוכי בנים מחלים על קברו לפני בורא כל הנשמות, ולא רבו הימים עד שזכו לחבוק בן. חדשים לבקרים נשמעים סיפורי הוד ומופת של זוגות שנושעו מעל לדרך הטבע, ונפקדו בזרע אחר שנים ארוכות של סבל וציפייה.

לתרומות לחצו כאן >>

הכנסת אורחים 'בית אולבסק'

בשנים האחרונות הוקם במקום מפעל הכנסת אורחים 'בית אולבסק', על ידי הרה"ח רבי יעקב חיים מילר שיחי', הנותן שירותי אש"ל מלא עבור מאות הבאים להשתטח על הציון הקדוש.

במקום יש אפשרות ללינה, ויהודים רבים מרחבי העולם וביניהם משפחות רבות המצפות לזרע של קיימא, באים להתארח במקום במשך כל ימות השנה מתקיימים מניינים של יהודים המצפים לזרע של קיימא על קברו של הצדיק, ורבים הם שנושעו על ידי תפילתם במקום המסוגל ההוא.

קבוצות מאורגנות של זוגות שעוד לא זכו לזרע של קיימא נוסעים אל הציון שלושה פעמים בשנה: בער"ח סיון, ער"ח אלול וביום ההילולא: י"ח שבט שמתקרבת. השנה יותר מ-20 זוגות נוסעים לעיירת אולבסק כדי להשתטח על הקבר ולהתפלל לפרי בטן.

עד עתה רב יעקב חיים מילר שילם את כל הוצאות הכנסת האורחים מכספו הפרטי. אך עכשיו כאשר גבר הביקוש והמספר של העולים להשתטח על הקבר עולה ונמדד במאות זוגות, הוא אינו יכול לשאת בעול הכספי לבדו.

השנה, לקראת יום ההילולא בי"ח שבט, הכנסת אורחים – אולבסק יוצא בקמפיין גיוס תרומות המוני. כל אחד שמשתתף במגבית המיוחדת יכול להיות בטוח שהוא לוקח חלק בפעילות המגוונת והחשובה של הכנסת אורחים – אולבסק ונותן תקווה ומחיה את נפשם לזוגות שעוד לא נפקדו בזרע של קיימא.

עתה מונחים על השולחן תכניות לבניית בית מלון מפואר, ברמה גבוהה, שיוכל לשרת את מאות הבאים להשתטח על ציונו של הצדיק משך כל ימות השנה. ובניית בית הכנסת אורחים גדול יותר, עם מקווה, ובית מדרש גדול ורחב ידיים. במקום ייוחדו מקומות מיוחדים לגברים ולנשים, בהם יינתנו מזון ושתיה חמה וקרה משך עשרים וארבע שעות ביממה.

'הכנסת אורחים - אולבסק' בנוסף על מה שמעניק אש"ל מלא לבאים להשתטח על ציונו של הצדיק, פועל רבות ונצורות למען הפצת אור היהדות בקרב יהודי אולבסק, שרבים מהם לא יודעים הרבה אודות יהדותם. במעמד מרגש ורב רושם נערכה חגיגת בר מצווה לזקני אולבסק, שמאז מאורעות השואה האיומה ואימי תקופת מסך הברזל, לא זכו ליישם את עובדת היותם יהודים. במעמד נטל חלק הגאון רבי משה ברנדסדורפר שליט"א גאב"ד 'היכל הוראה', שהניח את התפילין על ראשיהם, כשזו להם הפעם הראשונה בחייהם.

פעילותם המסורה ועבודת הקודש של 'הכנסת אורחים - אולבסק' ראויה אכן לכל לשון של שבח והערכה, שנותנים תקווה לזוגות חשוכי בנים, מזינים את נפשם ואת גופם.

בואו תיקחו חלק במיזם הקדוש הזה ותהיו שותפים בישועות שיראו בס"ד בעליה לקבר ביום חמישי הקרוב. התרומות שלכם מאפשרים לעוד זוגות חשוכי בנים לקחת חלק בעליה לקבר שמסוגל להפוך אותם להורים אחרי שנים ארוכות, הכל ללא עלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר