חושבים על ניתוח להסרת משקפיים? 5 דברים שחשוב לדעת

הרצון לא להיות משועבד למשקפיים או עדשות מגע הפך את ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים לאחד הפופולאריים בישראל, אך לפני שנגשים, חשוב לדעת כמה דברים (רפואה, שווקי)

כיכר בשיתוף Care laser | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

להתעורר בבוקר ומיד לחפש את המשקפיים, לא לראות כלום שקופצים לבריכה או לים, להירדם עם העדשות ולסבול מיובש או מעיניים אדמומיות - אם המצבים האלה מוכרים לכם, כנראה שאתם עדיין מרכיבים משקפיים.
הרצון לא להיות משועבד למשקפיים או עדשות מגע הפך את ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים לאחד הפופולאריים בישראל ובעולם. המחשבה שטיפול של 15 דקות בממוצע יהפוך אותנו מאנשים ממושקפים לכאלה שרואים בצורה חדה - נשמעת כחלום ורוד. אבל לפני שאנו בוחרים להסיר משקפיים ולהשתחרר מהתלות בזגוגיות, יש בכל זאת כמה דברים שכדאי לדעת על ניתוח להסרת משקפיים בלייזר.

1. מהו ניתוח לייזר?

מטרתו של ניתוח הלייזר היא להוריד את הצורך בלהרכיב משקפיים או עדשות מגע. אז קודם כל בואו נסביר בקצרה מהיכן נובעת לקות הראיה הנפוצה כל כך בקרב בני אדם

הקרנית היא החלק החיצוני השקוף של העין, והיא בעצם רקמה שאחראית על כ-75% משבירת קרני האור הנכנסים לתוך מערכת הראיה שלנו. אם תרצו, הקרנית היא החלון של העין. הרשתית היא החלק האחורי של גלגל העין עליה מתקבלת התמונה.
ליקוי ראיה נובע בראש ובראשונה מחוסר התאמה של הקרנית וגלגל העין, העיניים בעצם אינן בפוקוס, משום שהקרנית אינה ממקדת טוב את האור על הרשתית. וזהו הבסיס של ניתוחי הלייזר, בניתוח שכזה למעשה מפקסים את הראייה על ידי ליטוש הקרנית בעזרת קרן הלייזר ובכך גורמים לקרנית למקד את האור על הרשתית.

2. חשיבות בדיקת ההתאמה

מסתבר שניתוח בלייזר אינו מתאים לכל אחד. למעשה, כ-30% מהאוכלוסייה עוברים בדיקה ראשונית ונשללת אצלם האפשרות לניתוח כזה מסיבות שונות. בנוסף, הניתוח גם לא מתאים לנשים בהריון.
המעוניינים בניתוח לייזר עוברים קודם לכן בדיקת התאמה מקיפה, האורכת מספר שעות ובוחנת עשרות פרמטרים הקשורים לעין. "עושים בדיקת התאמה כי לא כל קרנית יכולה לעמוד בתהליך הזה", מסביר ד"ר יובל דומניץ, מנתח בכיר בחברת Care laser "זה כולל צילומים מיוחדים שבודקים את הקרנית מצידה הקדמי והפנימי, מודדים את חוזקה, עובייה, וגמישותה, ובפרט את המבנה שלה – יש קרניות שמעוותות גנטית ולא מתאימות לניתוח". בדיקת ההתאמה מורכבת מכמעט ממאה בדיקות שונות, ואם בסופה הפציינט נמצא כשיר, הרופאים מתאימים את שיטת הניתוח למבנה הקרנית.

3. שיטות הניתוח השונות

השיטות הפופולריות הקיימות כיום לתיקון הראייה בלייזר הינן שתיים: שיטת PRK ושיטת LASIK, כשלאחרונה השיק קונצרן האופטיקה הגרמני ZEISS שיטה מתקדמת בשם צייז פרמיום - SMILE, שיטה המשלבת בין שתי השיטות הידועות.
"בשיטת הלאסיק מרימים מתלה, מעין קרום או פרוסה דקה של הקרנית, מלטשים בשכבה פנימית יותר של הקרנית ואז סוגרים בחזרה", מסביר פרופ' אור קיזרמן, המנהל הרפואי של מכון Care laser ומנהל מרפאת קרנית ועין יבשה במרכז הרפואי ברזילי שבאשקלון.
"בשיטת PRK", מוסיף פרופ' קיזרמן, "הניתוח הוא חיצוני יותר. בשתי השיטות, הניתוח עצמו פשוט ונמשך 10 עד 15 דקות".

לעומת שתי שיטות אלו, השיטה החדשנית SMILE שמשווקת בלעדית בחברת CARE, מאגדת בתוכה את היתרונות של שתי השיטות האחרות .מחד היא שומרת על חוזק הקרנית כמו ניתוח PRK, ומאידך ההחלמה מהטיפול מהירה כמו בניתוח לאסיק. . "בשיטה זו מבצעים את הטיפול בעומק הקרנית כמו בשיטת לאסיק, אבל אין צורך ביצרת מתלה בקרנית. כמו כן החזרה לשגרה דומה לשיטת ה LASIK ולא מלווה כאבים ", אומר פרופ' קיזרמן.

4. משך ההחלמה ותופעות הלוואי

בשנים האחרונות המכשור והטכנולוגיה של ניתוחי הלייזר התקדם לאין ערוך. ניתוחים אלו הפכו בטוחים מאוד ושיעורי ההצלחה שלהם גבוהים. "הסיכוי כהיום, עם הציוד המתקדם, המכשור והבדיקות, שהקרנית תגלה סימני חולשה לאורך השנים לאחר הניתוח - הוא ממש אפסי", אומר ד"ר דומניץ. "הניתוחים האלו מאוד מאוד בטוחים. הלייזר היום זה לא הלייזר שניתחו איתו לפני 15 שנה. הוא מאוד מדויק ודק, הוא עוקב אחרי תנועות העיניים, בודק בכל נקודה איך לירות את הקרן, זה פשוט דור אחר לגמרי".

כמו בכל הליך רפואי נדרש זמן החלמה ויש תופעות לוואי קלות בעקבות השינוי. "אחרי הטיפול ישנן תופעות לוואי שעיקרן זה מעט יותר יובש מהרגיל ומעט סנוור, התופעות הללו חולפות כעבור זמן קצר של ימים עד שבועות ובדרך כלל אינן מפריעות לחזרה לשגרה", אומר ד"ר דומניץ, "הטיפול ביובש הוא פשוט, על ידי טיפות הרטבה, והטיפול בסנוור הוא על ידי משקפי שמש".

"לאסיק היא השיטה הכי מהירה מבחינת זמן ההחלמה, תוך שלוש-ארבע שעות חוזרים לתפקוד מלא", מפרט ד"ר דומניץ. "ב-PRK ראיה תפקודית מושגת תוך ארבעה לשבעה ימים. בשיטת SMILE זמן ההחלמה הוא כמו בניתוח לאסיק, תלוי באדם. שיטת ה SMILE - מגדילה את טווח האנשים שיכולים לעבור ניתוח עם חזרה מהירה לתפקוד, לכן הרצון הוא להעניק לכמה שיותר אנשים ניתוח בשיטות ה – SMILE , או לאסיק, שגם בה חוזרים לשגרה במהירות".

5. לבחור את המכון הנכון

מכונים רבים מספקים אפשרות לניתוח לייזר בשתי השיטות הנפוצות, כשמכון Care laser הוא היחיד שמחזיק בטכנולוגיה המתקדמת של SMILE - צייס פרימיום. כמו בכל תחום בחיים, על אחת כמה וכמה כשמדובר בבריאות שלנו, עלינו לפנות למכון העומד בכל התקנים ומחזיק בצוות רופאים מנוסה. ". "הטכנולוגיה מאוד חשובה. ככל שמכשירי האבחון והמכשיר הלייזר מדור מתקדם וחדש יותר, הטיפול מדויק יותר, ואיכות הטיפול תהיה גבוהה יותר", מפרט פרופ' קיזרמן את הכללים שאמורים להנחות אותנו בבחירת המקום בו ננותח.

בנוסף, עלינו לבדוק עם המכון מאיזו שנה המכשיר, ולבדוק באינטרנט לגביו, ממש כפי שאנו עושים לפני רכישה גדולה או עסקה. חשוב ללמוד את החומר.
חשוב לא פחות - לוודא שהמכון גדול, ותיק ומוכר. "לפעמים יש מכונים קטנים שנפתחים ונסגרים, לעומת זאת יש מכונים שקיימים כבר 15-20 שנה וזה מאוד חשוב, כי להם יש אחריות", מחדד פרופ' קיזרמן. "המכון נותן אחריות לכל החיים, , כך שצריך לבחור מכון שקיים כבר שנים ארוכות ויהיה קיים בעוד שנים ארוכות".

אז בואו לבחור נכון וקבלו פרטים על הניתוח המומלץ עבורכם - כנסו>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר