הפתרון המפתיע להפגת ריח רע מנעליים: ג'ל חיטוי לידיים

לאחרונה גילינו טריק קל לרענון הנעליים כאשר הן מתחילות להריח גרוע. המרכיב הסודי: חומר חיטוי ידיים. על זה לא חשבתם. תודו. אז איך בדיוק משתמשים בו? (בית וסטייל)

(צילום: שאטרסטוק)

מזג האוויר החורפי גורם לנו להתעטף בשכבות נוספות, כולל גרביים עבים ואפילו מגפיים עמידים למים. אבל בעוד הרגליים נשמרות מחוממות היטב כשהטמפרטורות נמוכות, תופעת לוואי מעצבנת עלולה להופיע בדמות ריח רע בנעליים וזה לגמרי לא נעים.

אחד המשתמשים ב"רדיט" (אתר מדיה חברתית) גילה לאחרונה טריק קל לרענון הנעליים שלכם כאשר הן מתחילות להריח גרוע, וחלק את הממצאים שלו. המרכיב הסודי: חומר חיטוי ידיים.

"כשהנעליים שלי מתחילות להריח, אני מוציא את הסוליות החוצה, מורח כמות הגונה של חומר חיטוי ידיים ומניח לו להתייבש כל הלילה. הנעליים יריחו טוב יותר בבוקר", כתב בפוסט שהעלה לרשת.

זה נשמע מטורף. חומר חיטוי לידיים נועד לידיים, אחרי הכל, ולא לרגליים, אבל כאשר חושבים על זה, הטריק נשמע הגיוני לגמרי. הריח המגעיל שמתפתח בנעליים המיוזעות, מעיד על חיידקים שחיים בגרביים, בנעליים וברגליים ולכך בעצם נועד חומר החיטוי, לנטרולם.

לוק לומבארדו, מאמן ריצה מוסמך, אומר: "חשוב להיפטר מהריח הנורא ששוכן בנעליים שלכם, אבל הכרחי להרוג את החיידקים החיים בהן".

אם זה אפשרי, כמובן, שטיפת הנעליים עם סבון ומים, תמיד תהיה הטריק מספר אחד לנקות אותן. אך חומר חיטוי לידיים עשוי לעבוד גם, אחרי הכל.

המרכזים לבקרת מחלות ממליצים על שימוש במחטא ידיים על בסיס אלכוהול, שמכיל לפחות 60% ממנו, שכן מחקרים הראו כי חומרי חיטוי המכילים בין 60% ל-95% אלכוהול, יעילים בהשמדת חיידקים.

בעוד חומרי חיטוי לידיים מבוססי אלכוהול הם די טובים בביטול הרוב המכריע של חיידקים על משטח נתון, הם לא ישמידו את כל מיני החיידקים. כדי לוודא שאתם מחטאים את הנעליים שלכם באופן מקסימלי, חשוב להשתמש במספיק חומר, לתת לו להתייבש לחלוטין ולא לנגב אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר