סוף לסאגה

בית הכנסת בבית שמש יפונה בסוף בהסכמה

בישיבה לילית סוכם, כי הקראוון המשמש כבי"כ שהונח בשטח ירוק בשכונת חפציבה בעיר, יפונה בהסכמה - לאחר איומים קודמים של מתפללים לצאת במחאה נגד הפינוי הצפוי (חרדים)

בית כנסת לא חוקי בבית שמש (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר ישיבה לילית בלשכת ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, הוחלט על פינוי בהסכמה של בית הכנסת הלא חוקי. כזכור, ב'כיכר השבת' דווח לראשונה על דבר הפינוי הצפוי ואיומי המתפללים לפתוח במחאה.

לאחר חתימה והפקדת ערבות להסכם פינוי מרצון, הוחלט על ידי באי כח המקום בשיח עם העירייה, כי הקראוון הלא חוקי שהונח בשכונת חפציבה בשטח ירוק יפונה בתוך שלושים יום.

בלוך מסרה לאחר שהגיעו להבנות, כי "בית שמש היא עיר ששמה בראש מעיניה את התושבים. החוק מגן על כולנו מהשתלטות גורמים שונים על המרחב הציבורי ויאפשר את פיתוח השטח לטובת כלל התושבים".

"אני שמחה על כך שהעניין הוסכם ושהמקום הלא חוקי יפונה בהסכמה", אמרה ראש העיר שהוסיפה התחייבות: "בנוסף, מכיוון שאני מודעת למצוקת מבני הציבור אני מתחייבת להמשיך לדאוג לבניית מבני ציבור בעירנו ולתיקון תכנון לקוי בכלל שכונות העיר".

מדובר בבית כנסת אחד מתוך ארבעה מבנים לא חוקיים נגדם הוציאה העירייה צווי פינוי. מדובר בבתי כנסת של הכלל חסידי בראשות הרב יחיאל יהושע רבינוביץ, של הציבור הספרדי בראשות הרב אברהם פדידה, ושטיבלאך של חסידויות גור וויז'ניץ'.

עם זאת, על פי בכירים בעירייה, רק נגד הקראוון המדובר הוציאו צו פינוי מיידי, לאור העובדה שהניחו אותו על שטח ירוק. בתי הכנסת האחרים, ממוקמים על שטח של מבני ציבור שיועד לגני ילדים ולכן הכוונה היא רק להעתיק אותם בצורה חוקית ובהסכמה למיקום קרוב ומוסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר