ההרוג מאשדוד

קורע לב: הלווית הקדוש ר' פנחס מנחם פשווזמן הי"ד • תיעוד

המונים השתתפו במסע הלוויה קורע לב, של הקדוש ר' פנחס מנחם פשווזמן הי"ד - שנהרג מפגיעת רקטה, שיצאה מבית המדרש הגדול גור, בהשתתפות האדמו"ר מגור • צפו (דיין האמת)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

המונים השתתפו אמש (ראשון) במסע הלוויה קורע לב, של הקדוש ר' פנחס מנחם פשווזמן הי"ד, שיצאה מבית המדרש הגדול גור בירושלים, בהשתתפות כ"ק האדמו"ר מגור, שעות ספורות לאחר שנהרג​​ מפגיעת הרקטה באשדוד.

במהלך מסע הלוויה, מיעטו בהספד בגלל ראש חודש, שכידוע לא מספידים בו, אך דיברו דברי התעוררות.

סבו, הרב דוד משה פרידמן, אמר את הקדיש בסמוך לבית המדרש הגדול ברחוב ירמיהו ומשם יצאה ההלויה ל'שמגר'. האדמו"ר מגור יצא מבית המדרש וליווה את המיטה.

הקדוש ר' פנחס מנחם פשווזמן הי"ד (צילום: פ.מ.)

בבית ההלויות שמגר נשאו דברים אביו וחמיו, הרב מיכל לנדא והרב שמחה בונים זייברט.

גבאי השטיבל של גור באשדוד הרב ארנרייך אמר כי פניו הפיקו אור והרחיבת על אהבת התורה שיקדה בקרבו. "אברך טוב ומטיב, גומל חסד בגופו, שידע תמיד לומר מילה טובה לשני", אמר, "חרף גילו הצעיר ראתה בו קבוצת אברכים בבית החסידים דמות לחיקוי, כשהוא היה זה שהתמסר להם ודאג כי ישתלבו, דאג לכל אברך שימצא את מקומו ב'שטיבל'".

אביו הרב חיים פשווזמן אמר כי "אנחנו מקבלים על עצמינו את גזירת שמים, השם נתן והשם לקח, מודים לקדוש-ברוך-הוא שרק הוא יודע את החשבון, שנתן לנו לגדל נפש צדיק כמעט 22 שנה, הכל חשבון שמים, דברים לא מתרחשים סתם. מבקשים ממך מחילה ושתסלח לכולם. והקב"ה יאמר די לצרתינו".

משמגר יצאה ההלוויה להר המנוחות שם נטמן.

יצויין כי בעקבות ההלוויה שהסתיימה אחרי 01:00 בלילה, תפילת שחרית בבית המדרש הגדול גור בירושלים התקיימה הבוקר בשעה 07:55 במקום ב-07:30.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר