"שבר גדול"

גבאי האדמו"ר הסביר: מדוע בחרתי להיעדר

התהייה שהפכה לשיחת היום בחסידות קאליב, למה הגבאי המיתולוגי נעדר מה'חצר' בחג השבועות, הובילה אותו לפרסם מכתב הבהרה. תקוותו: "לחזור עם כוחות מחודשים" (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
קירשנבוים, עם רבו המנוח (צילום ארכיון: שמוליק סופר, כיכר השבת)

בחסידות קאליב נדהמו לגלות בחג השבועות האחרון, שהגבאי המיתולוגי של האדמו"ר הקודם, הרב חיים בנימין קירשנבוים, לא הגיע לשהות במחיצתו של האדמו"ר החדש. התהיות אודות הענין הגיעו לאוזנו של הגבאי, שמיהר לספק הסבר מרתק.

כידוע, הרב קירשנבוים היה אחד מהגבאים הקרובים ביותר לאדמו"ר זצ"ל. הוא הילך לצידו ושימש אותו במשך עשרות שנים, כשהוא כמובן אינו מפספס אף חג ומועד.

ל'כיכר השבת' הגיע מכתבו של הגבאי, בו הוא כאמור מגולל את הסיבה להיעדרותו המפתיעה בחג השבועות האחרון.

הכתרתו של האדמו"ר הנוכחי, בהלווית סבו זצ"ל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

וכך כותב בין היתר קירשנבוים: "אחרי השבר הגדול, מאותו יום מר ונמהר, איני יכול לחזור לעצמי, והנחמה היחידה שיש לי, הוא שרבינו זיע"א 'מסר עולמו לשומרים', ומינה את האדמו"ר שליט"א להנהיג את העדה ביד רמה".

"בשבוע שעבר", ממשיך הגבאי את מכתבו, "הציע לי אחד מבני משפחתי להצטרף אליו לנסיעה למעז'יבוז', על מנת לשהות שם בחג השבועות. האמת שמעולם לא נסעתי, אך ההכרח בל יגונה, ואולי אם אקח מעט זמן לעצמי, כדי להתאושש, אזכה לחזור עם כוחות מחודשים". הרב קירשנבוים אף מספר כי קיבל מראש את אישורו של האדמו"ר לנסיעה זו.

אחד מחסידי קאליב אומר ל'כיכר השבת': "אני מאמין לו. אין ספק שהרב קירשנבוים נועץ באדמו"ר שליט"א, לפני שעשה את הצעד החריג, והרב'ה גם נתן לו את אישורו לכך".

ההסבר של הגבאי. המכתב המלא (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר