ממתק לשבת

פרשת קרח • וורט מיוחד מאת הרב נחמיה וילהלם

מידי שבוע, הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בעיר בנגקוק, תאילנד, מגיש וורט על הפרשה בלשון קלה ומרתקת, שתוכלו להעביר בעצמכם בשולחן השבת. צפו (פרשת שבוע, יהדות)

הרב נחמיה וילהלם | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות בית חב"ד בנגקוק )

האדמו״ר ר' יצחק מוורקא נסע פעם בליווי אחד מעוזריו לעיר וורשה כדי להיפגש עם פקידי ממשל ולנסות לבטל גזירה שכוונה נגד העם היהודי, באחד הימים כשחזרו לחדר במלון והעוזר הוציא את המפתח כדי לפתוח את הדלת, ראה שעל הדלת כתב מישהו באותיות גדולות דברי זלזול על הרבי כאילו הוא שתיין, נבהל העוזר והתבייש מאוד מהבושה שהביאו על הרבי, חייך הרבי ואמר לו "אל תיקח ללב ואל תתעצב.

למדתי מהרבי שלי שכאשר בעלי המחלוקת מוציאים דיבה על אדם הם מזכירים לו דווקא את הדברים שבהם הוא הכי זהיר, וכמו קורח שהאשים את משה דווקא ב"מדוע תתנשאו" כאשר משה היה העניו מכל האדם, כך השטן מנסה להפיל את האדם בעצבות אבל אנחנו לא ניפול ונמשיך לשמור על השמחה התמידית שלנו".

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על קורח ועדתו שמתקוממים על משה ואומרים לו "אם לקחת אתה מלכות לא היה לך לברר לאחיך כהונה" והשאלה שנשאלת היא איך יכולים קורח ואנשיו לטעון על משה ולחלוק על נבואתו הרי כל עם ישראל היו עדים לנבואתו וכפי שהרמב"ם אומר "עינינו ראו ולא זר ואזנינו שמעו ולא אחר" והקב"ה מבטיח למשה "וגם בך יאמינו לעולם"?

מסביר הרבי שקורח ועדתו לא חלקו על כך שמשה רבנו הוא נביא הם רק חשבו שגם מעשה שנעשה על ידי השם אפשר לשנות אם הם יוכיחו את צדקתם, קורח לא טען שמשה מינה את אהרון על דעתו האישית בלי שהשם יגיד לו אלא הוא חשב שהוא יוכיח שלא מגיע לאהרון כהונה בגלל שהוא השתתף בחטא העגל, בשונה מקורח עצמו שביחד עם כל שבט לוי לא השתתפו בחטא העגל, וכך יוכל לגרום שהכהונה תילקח מאהרון ותעבור אליו.

ולפי זה נבין את מה שכתוב בגמרא שאחרי שהאדמה פתחה את פיה ובלעה אותם, קורח ועדתו חזרו בתשובה ואמרו "משה אמת ותורתו אמת״, כוונתם היתה למושג אמת במובן של נצחי ואינו ניתן לשינוי, כשהבינו שאם הקב"ה ציווה על ידי משה שאהרון יהיה כהן הרי שזה לא ניתן לשינוי.

יהי רצון שנזכה לדבוק במשה אמת ובתורתו אמת, ובזכות ההליכה בדרך האמת נזכה לגאולה אמיתית ושלימה שתבוא בקרוב ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר