עשה ואל תעשה

ככה תבנו נכון את האתר שלכם, ותביאו אליו גולשים

הכירו את המרחב הווירטואלי: איך תבנו בצורה הכי נכונה את האתר שלכם, ותצליחו לעשות את המיטב על מנת להביא אליו את הגולשים? משה לוינגר עם טור ראשון בסדרה (טכנולוגיה)

משה לוינגר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ברוכים הבאים למרחב הווירטואלי. יש לכם עסק קטן בינוני או גדול והגעתם למסקנה שאתם צריכים אתר. אולי פעם מישהו בנה לכם בחינם אתר ואתם רוצים לשדרג אותו או שבכלל לא היה לכם אתר והבנתם שב-2019 עסק צריך נוכחות ונראות ברשת. כך או כך אני רוצה לעשות לכם קצת היכרות עם העולם החדש שאליו אתם נכנסים כדי שתמנעו מטעויות של מתחילים.

בכדי להבין את החשיבות של העיצוב והמיתוג הנכון של האתר עלינו להמשיל זאת לחלון ראווה. האתר הוא חלון הראווה שלכם ברחוב הסואן שאמור למשוך את הקונים לתוך החנות שלכם. לקוחות רבים עשויים לשפוט אתכם על פי מידת הנראות המקצועית של האתר. לגולשים ברשת אין את הסבלנות של הלקוח בחנות. על פי מחקרים בתוך פחות משניה מאז שהלקוח נכנס לאתר שלכם הוא מבצע שיפוט מהיר של מי אתם ומה אתם. הקפדה על עיצוב ומיתוג נכונים יסייעו לכם מאוד בבניית תדמית נכונה וגידול משמעותי של הלקוחות.

לצד החלק העיצובי יש צורך בשימוש נכון בתוכן. משפטים קצרים שיבטאו את השירות שאתם נותנים, את המוצר שאתם מוכרים וישכנעו את הלקוח שהוא הגיע למקום הנכון עבורו.

ודבר אחרון ברמת התכנון של האתר. המבנה שלו כלומר הניווט באתר. תחשבו רגע על עצמכם. אתם נכנסים לאתר של חנות, בית עסק גדול או מה שזה לא יהיה ואתם מחפשים את הכפתור שיוביל אתכם לשעות הפתיחה של העסק ולא מוצאים. מה אתם עושים? פשוט עוזבים את האתר והולכים למתחרה.

אחרי שהבנו את הבסיס נעבור לקשר בין כתיבתה נכונה של תוכן באתר להצלחה של האתר או במילים אחרות 'למה התוכן הוא המלך'?

כולנו מכירים את מנוע החיפוש של גוגל. בן אדם מקיש בשורת החיפוש 'חנות לממכר צעצועים בבני ברק' ובום הוא מקבל עמוד שלם של תוצאות. התוצאות הם הפניות לאתרים רלוונטיים של אתרים של חניות לממכר צעצועים. דרך האתר יכול הלקוח לקבל מידע על המיקום של החנות שעות הפעילות ומבצעים ולעיתים אף לבצע רכישה און ליין דרך האתר.

המטרה של כל בעל אתר היא שמנוע החיפוש יציג אותו כמה שיותר פעמים בתוצאות החיפוש, בכדי שכמה שיותר לקוחות יחשפו אליו וירכשו ממנו את השירות או המוצר שלו.

איך עושים את זה נכון? מנוע החיפוש סורק מילונים אתרים בתוך חלקיקי שנייה במטרה לתת מענה מהיר ביותר לשאלה שהוצגה בשורת החיפוש. באמצעות מעקב אחרי התוכן הבולט באתר הוא יודע לזהות אם יש קשר בין החיפוש לתוצאה. ככל שהאתר נמצא גבוה יותר במדד הרלוונטיות של מנוע החיפוש, כך הוא יקודם במעלה תוצאות החיפוש ולהיפך.

כך למשל אם אתם חנות משחקים שלא טרחה לציין באופן בולט באתר שהוא מוכר את המשחק הפופולרי 'פליימוביל', לקוח שיחפש חנות משחקים שמוכרת את המשחק לא יראה בתוצאות החיפוש שלו את החנות שלכם אלא של המתחרים שלכם.

לכן חשוב מאוד בבניית האתר אחרי שעברנו את שלב העיצוב והבנייה המקצועית של המבנה הפנימי של האתר שיהיה נוח לניווט, לעשות אופטימיזציה של התוכן מול מנוע החיפוש. מדובר בתהליך מורכב שעיקרו מחקר מילות המפתח שבהם אנשים מרבים להשתמש בחיפוש אחר בית עסק מהסוג שלכם.

הפיתוי להתקדם במעלה תוצאות החיפוש הוא מטבע הדברים גדול מאוד. מה שמביא לא אחת אנשים להתפתות להצעות לקידום אתרים בדרך של שתילת תוכן לא רלוונטי באתר בהבטחה שככה תופיעו במיקום בולט יותר בגוגל. זהירות! האלגוריתם של גוגל חכם יותר. העונש שאתם עוללים לספוג יהיה הגדרה של האתר שלכם כאתר ספאם.

בטורים הקרובים נעסוק בכלים נוספים שיש להוסיף לאתר על מנת למקסם את היכולת לעקוב אחרי פעילות הגולשים באתר ומגוון האפשריות הפרסומיות שניתן לפנות אליהם לאחר שכבר ביקרו באתר ונצבעו כלקוחות של העסק.

הכותב הוא בעלים של חברת סמארט-קליק פתרונות מתקדמים בדיגיטל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר