לא רק לנקיון: 5 דרכים חכמות, מפתיעות ומועילות לשימוש במלח

מלח יכול לעשות הרבה יותר מרק לשדרג את הטעם של המאכלים האהובים עלינו או למרק קרש חיתוך מטונף. אז הנה, 5 דרכים גאוניות לשימוש במלח שאינן כוללות תיבול או נקיון (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מכל המוני התבלינים הפזורים לנו בארון, מלח הוא הטוב ביותר. כן, הוא יכול להיות הכי פחות יצירתי או התשובה הברורה ביותר, אבל, חשבו על זה: זהו מרכיב אחד שהכרחי לחלוטין כמעט בכל מנה שאנו אוכלים. שכחתם להוסיף קמצוץ של מלח וכל כך הרבה מזונות ערבים לחיך, נהפכים לסתמיים להפליא (ביצים, אבוקדו, אפילו סטייק עסיסי) ובקושי אכילים.

אבל הנה העניין: מלח יכול לעשות הרבה יותר מרק לשדרג את הטעם של המאכלים האהובים עלינו. אז הנה, 5 דרכים גאוניות לשימוש במלח שאינן כוללות תיבול או נקיון:

למנוע מתפוחים להשחיר

מים מלוחים יכולים לעזור לתפוחים חתוכים להראות (ולהרגיש על הלשון) טריים במשך זמן רב יותר. הם דוחים את הופעתו של גוון אנזימטי חום ולא נעים הנגרם על ידי חמצון. כדאי להוסיף 1/2 כפית של מלח גס לקערה עם מים קרים, לערבב ולהשרות את פרוסות התפוח במי המלח במשך כעשר דקות ואז לנקז אותם ולאחסן עד שרוצים להשתמש בהם או להגיש אותם. יש לשטוף במי ברז - וטעמם יהיה כאילו הם נחתכו עכשיו. טיפ: זה עובד גם על תפוחי אדמה.

להיפטר מריח של שום או בצל שנדבק לידיים

אם בדיוק קצצתם שום והריח בידיים מטריף אתכם ולא נעלם גם לאחר עשרות סיבונים, נשמו עמוק. פשוט שפשפו את הידיים עם תערובת של מיץ לימון ומלח ולאחר מכן שטפו אותן עם סבון. הריח צריך לחלוף מיד.

לאסוף ביצה שנשפכה

אם ביצה נשברה על משטח העבודה שלכם או על הרצפה במטבח, כל שעליכם לעשות הוא לפזר עליה מלח. תנו לתערובת "לעמוד" במשך כ-20 דקות. בתומן, אתם אמורים להיות מסוגלים לנגב אותה בקלות רבה.

להרגיע כאב גרון

בין אם נפלתם קרבן לפגעי המזגן ובין אם סתם דיברתם יותר מדי אתמול, אתם יכולים לגרגר תערובת של כוס שבתוכה שליש מלח ושני שליש מים. מי המלח יסייעו להרגיע את כאבי הגרון באופן מיידי.

לצנן משקאות

אם אורחים התקשרו בפתאומיות ועדכנו שהם באים לבקר בעוד כחצי שעה, אתם תאהבו את הטריק הזה. הוספת מלח לדלי קרח תקרר את המשקאות מהר יותר - וזה סוד שישנה את חייכם בימות הקיץ הלוהטים.

כדי לצנן במהירות בקבוק יין או שמפניה, מקמו אותו בתוך דלי המיועד לקרח או מיכל פלסטיק גבוה אחר, הוסיפו שכבת קרח על הקרקעית ופזרו לתוכה כמה כפיות של מלח גס. המשיכו להערים שכבות מלח וקרח נוספות עד שהן מגיעות לצוואר הבקבוק ואז הוסיפו מים לקרח. לאחר 10 עד 12 דקות, פתחו והגישו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר