צדיק המזוזות

תכונה רבה לקראת הילולת 'צדיק המזוזות' בה' באב

שמו של 'צדיק המזוזות' המקובל הרה"ק משה בן טוב זצוק"ל התפרסם בעולם כמי שחננו הקב"ה בהשגה רוחנית מיוחדת לראות במזוזות בבחינת "צדיק גוזר והקב"ה מקיים" (הילולה, שיווקי)

המזוזה היא כעין ראי - הצדיק רבי משה בן טוב מעניק ברכה לחסידיו (צילום: יח"צ)

לדבריו המזוזה היא כעין ראי. "כל מה שעושים או חווים בני הבית", אמר, "משתקף במזוזה ולהפך, מזוזה פסולה" הזהיר, "עלולה לגרום לבני הבית נזקים בגוף ובנפש. וכאשר מתקנים את המזוזה או מחליפים אותה הדבר משפיע מידית לטובה, על חיי בני הבית".

קדושתו ויראתו המיוחדות הקנו לו שם בחייו, והיה בבחינת "צדיק גוזר והקב"ה מקיים".

הרואה במזוזות

אל הרב הגיעו אנשים מכל רחבי הקשת חרדים דתיים וחילונים חסידים אשכנזים ספרדים ומסורתיים, עמך ישראל לצד ידוענים. אין ביכולתנו להסביר את כוח ראייתו במזוזות או להבינה.

יום אחד הגיע זוג ללא ילדים ועם בעיות בפרנסה. האישה סיפרה שבעת שהיו אצל הרב זצ"ל הוא אמר להם שמקור הבעיה מצוי במגירה השלישית בשידה שבחדר השינה. הרב אמר לה שאם תשבור את העבודה זרה המונחת שם, מזלם ישתנה לטוב. האישה הנדהמת סיפרה שהרב תיאר להם בפרוטרוט מה נמצא בחדר השינה כאילו הוא נמצא שם באותו הרגע. ואכן לאחר ששברו את העבודה זרה, נושעו".

עם זאת חובה לציין שמתוך מאות סיפורים ועובדות שהצטברו, התברר שהרב לא היה זקוק למזוזה כדי לקבוע הערכת מצב רוחנית, רפואית או כלכלית. פעמים רבות הגיעו אנשים ללא מזוזות והרב ניתח את בעייתם וקבע את הפתרון. היו מקרים בהם רק הסתכל על האדם וכבדרך אגב פרש לפניו את תולדות חייו על עליותיהם ומורדותיהם. והיה מחביא את השגותיו במזוזות כדי לייקר את מצוות המזוזה בארץ וברחבי העולם. עם השנים, התפרסם שמו של הרב בן-טוב כצדיק המזוזות וכפועל ישועות והמונים החלו נוהרים לפתחו.

להתרפק על זכרו של "צדיק המזוזות" רבי משה בן טוב זיע"א ולדעת כמה הוא פעל למען עם ישראל, כמה דאג לכל אם עקרה של ילדה, ולחולים שלא מצאו מזור, ולרווקות שחיפשו שידוך, כמה נפקדו, כמה התחתנו, כמה נרפאו בזכותו, אלפי אלפים, רבבות מעמך ישראל, ולאותו הצדיק אין בית, אין יד ושם לזיכרו.

כעת נתגייסו נדיבי השם, ואנשי מעש, לעשות למענו ולזכרו, והחל לגייס את ההמונים להשלמת בית המדרש שהצדיק לא השלים.

המחשבה שאין לצדיק בית לזכרו, ונשמתו נעה ונדה בין שמים לארץ מצערת את כל חסידיו, מאמיניו וממשיכי דרכו, והצדיק הבטיח, שכל מי שיתרום לקרן הבניין, יזכה לזרע של קיימא, בריאות ופרנסה.

בא ותיהיה שותף איתנו בתרומתך האישית, כנסו לכאן>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר