"תפס וזרק אותי קדימה"

המפגין שהוכה בידי חייל, משחזר: כך הושלכתי על הרצפה

אהרון לובצקי השתתף בהפגנה מול בית המשפט הצבאי, עקב מעצרה של נערה, אך אז אחד החיילים זרק אותו על הרצפה וכעת הוא סובל משבר ליד העין. בשיחה עם 'כיכר' הוא משחזר מה קרה (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

לפני כשבועיים השתתף אהרון לובצקי בהפגנת קיצוניים מול בית הדין הצבאי ביפו, במהלכה הוא כזכור הוכה על-ידי חייל צה"ל שהעיף אותו על הרצפה, לטענתו, ובעקבות כך סבל משבר ונאלץ לעבור תפרים בסמוך לעין כאשר בנוסף לפי ההמלצה הרפואית הוא נדרש לעבור ניתוח עקב שבר מרוסק.

כעת, בשיחה עם "כיכר השבת", הוא משחזר את שאירע במהלך ההפגנה וחושף כי פנה לנציב קבילות החיילים כדי להתלונן על החייל שתקף אותו, אך טרם קיבל מהם תשובה. "כיכר השבת" פנה גם הוא כדי לקבל את התייחסותם אך תגובתם לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

השיחה המלאה עם "כיכר השבת":

- שלום אהרן

"שלום וברכה"

- אתם מגיעים לפני שבועיים ביום שלישי להפגנה מול...

"מול בית המשפט הצבאי ביפו, על בת שומרת תורה ומצוות, שלא רצו לתת לה את הפטור שמגיע לה על פי החוק. עמדו ממול רכב, כמו כל הפגנה נורמלית, עמדו מול רכב שיצא מבית המשפט, וחייל, לפי החוק שלהם, אין לו בכלל זכות לגעת באזרחים, אבל הוא למד בצבא, למד כנראה פרי ביאושים של הצבא, והגיע ותפס אותי בצורה ככה מאוד פרועה, וזרק אותי על הרצפה ואז התחיל, ממש נהיה שלולית של דם".

לובצקי מקבל טיפול בשטח

- מה קורה בדיוק, איפה אתה עומד?

"אני עומד בפתח, בשער, לא משהו חריג, הוא מגיע אלי תופס אותי וזורק אותי 2-3 מטר קדימה, נפתח לי הראש, נפלתי הרבה פעמים בהפגנות ובאירועים, אבל לא קרה לי שום דבר אולי איזו מכה קלה, אבל פה נהייתה פתאום שלולית של דם, ואיבוד הכרה לכמה רגעים, ואחרי זה גם התברר שהיה שבר בארובת העין, שעד עכשיו מדובר על ניתוח שישעו בשביל לסדר את זה, זה מזיק לראיה לעת עתה, יש קשיים בראיה, יש גם בליטה במצח, שנגרמה מהדבר הזה, הלכנו להתייעץ עם כל מיני מומחים. בעיקרון מיד פינו אותי אמבולנס, הגיעו הצלה".

- עכשיו אתה חוזר מבית החולים תל השומר, מה אומרים לך שם?

"שם אמרו לי שיש לי משהו שאני לא יכול לפתוח את העין, ברגע שאני פותח את העין אני נתקע בעצם השבורה, ויש בליטה במצח עקב השבר המרוסק, זה נקרא שרב מרוסק.

"זהו, בבית חולים הייתי איזה עשר שעות, התגלגלתי גם בהדסה עין כרם וגם בהדסה הר הצופים וכמה פעמים בתל השומר, ואני אמור לחזור לשם עוד כמה פעמים לעוד התייעצויות...".

לובצקי, לאחר התקיפה

- ניתוח, זה על הפרק?

"לעת עתה מדובר שצריך לתקן את הדבר הזה, את השבר המרוסק ושזה לא יקשה על הראיה, וגם שזה לא כל כך יפה שזה נשאר...".

- אם אותו חייל שעשה את זה יראה את הסרטון, מה תרצה להגיד לו?

"שוודאי לאזרחים מותר, יש במדינה שלנו, זה מדינה דמוקרטית, לכל אחד מותר לו לעשות הפגנה ליד בית המשפט, במצב שיש פה בת שרוצים לגייס אותה על אף שהיא דתייה, על אף שהיא שומרת תורה ומצוות, מותר לעשות הפגנה, וחייל ודאי לא אמור לעשות כזה פעולה קיצונית, להעיף אדם על הרצפה, גם לשוטרים אסור לעשות את זה, קל וחומר לא חייל שהוא נקרא אזרח בחלק הזה.

"בוודאי שאנחנו מקווים - זה לא קשור לחייל זה קשור לכל המדינה שיפסיקו לנסות לגייס את הבנים והבנות".

זירת ההפגנה, רגע אחרי תקיפת המפגין (באדיבות המצלמת)

בתוך כך, בסרטון שהגיע לידי "כיכר השבת" מהרגעים הראשונים שלאחר התקרית, נשמעת המצלמת זועמת על שאירע ונוזפת בחיילים: "חוצפן שאין כדוגמתו, ראיתי את זה מהצד, הוא לא עשם שום דבר, הוא נכנס תבקשו ממנו לצאת. אל תדאג, זה יעלה לכן ביוקר".

בהמשך, היא התעמתה עם החיילים: "מי שעשה את זה שיזמין אמבולנס, הכל מתועד, לנו יש שופט אחר, ההתנהגות שלך היא לא כמונו, היא לא לבן ישראל, תתבייש לך". אחד החיילים טען בפניה כי אחד המפגינים ירק עליו, והיא הגיבה: "הבן שלי תרם למדינה שלוש שנים אני אוהבת חיילים, ירק עליך? אחרי מה שעשית, אני הייתי יותר מיורקת עליך, סליחה, עם כל הכבוד, תתביישו לכם".

זירת ההפגנה

לאחר המקרה שפורסם ב"כיכר השבת", הגיבו בדובר צה"ל כי "במהלך הפגנה בסמוך למתחם בית הדין, התפרץ מפגין אל שטח הבסיס הצבאי ללא אישור. גם לאחר שהורחק אל מחוץ לבסיס, הוא שב וניסה להפריע ליציאתו של רכב מן הבסיס והורחק בשנית".

בנוסף, לדברי גורמים בצבא, מתחקור ראשוני ומצפיה במצלמות האבטחה אין בסיס לטענות של "הנפה" או "הטחה בעוצמה" אל המדרכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר