צפו בתיעוד

צעקת ראש הישיבה: "הפלת ארון הקודש!"

אחרי ההרס בישיבת 'תורה ודעת', צעק ראש הישיבה הרב אריה אלחדד על הקבלן האחראי: "תתבייש לך, חרדי לא מתנהג ככה. רק בגרמניה וכאן, בבני ברק, הרסו בתי כנסיות" (חרדים)

(צילום: יהודה קריאף)

הגאון רבי אריה אלחדד, ראש ישיבת 'תורה ודעת', פגש ברחובה של עיר את הקבלן האחראי על העבודות מטעם המוסדות שבמקום, במהלכם הרסו את מבנה הישיבה, והתחיל לצעוק עליו: "תתבייש לך".

הקבלן ניסה לשאול "זה נכון ששלחת...", אך נקטע על ידי ראש הישיבה שהמשיך לצעוק עליו "תתבייש לך". הרב המשיך לצעוק: "הפלת ארון קודש! חרדי לא מתנהג ככה".

בהמשך דבריו אמר: "לפיד לא עשה, ליברמן לא עשה, אתה - עשית. רק בגרמניה עשו וכאן, ברחוב חבקוק 21, הרסו בתי כנסיות. רק כאן".

כפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', מתיעוד שהגיע מהיכל הישיבה עולה כי הפועלים שהגיעו על מנת להחריב את הקראוונים בהם שוכנת הישיבה, שברו את תקרת בית הכנסת, השחיתו את החלונות, הספסלים והחלונות והפילו את ארון הקודש לרצפה.

סגן ראש עיריית בני ברק, עו"ד גדליהו בן שמעון אמר בתגובה: "לצערי מחצית שנה הראשונה של הקדנציה הנוכחית, הציבור הספרדי בבני ברק מרגיש ניכור ודיכוי המלמדת כנראה על הבאות: הן בנוער המתמודד ובבנות הסמינרים.

"בני התורה הספרדים בעיר, במגננה וצריכים להתעסק יום יום, בלהגיב ולא בלעשות! אנו הספרדים בעיר עסוקים בכיבוי שריפות".

הוא הוסיף, "לאחר שיחה ארוכה שקיימתי עם ראש הישיבה הרב אלחדד שליט"א על ההרס והחורבן שנעשה הבוקר בישיבת "תורה ודעת ברחוב חבקוק, גם סופר טנקר לא יעזור. זאת ועוד אחרי מגוון בתי כנסת ספרדים שמתפנים באין מפריע (רק לאחרונה בית מורשת מרן של אבי בן ישראל)".

"אני קורא לחבריי מהסיעה, די להבטחות יהיה בסדר..... הגיע הזמן לחישוב מסלול מחדש ולפרוש מהקואליציה העירונית. הציבור הספרדי בבני ברק נמצא במלחמת דת קודש, על עצם זכותנו הבסיסית לגדל את בנינו ובנותינו. הציבור הספרדי מצפה מאיתנו לקבל זכויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר