מחקר: השובב הקטן שאתם מגדלים - עשוי להיות מיליונר

שקלתם לערוך בדיקת שמיעה לילדכם כי הוא לעולם לא מקשיב לכם? תשמחו לדעת שמחקר מצא כי סטודנטים שהפרו חוקים והתריסו את הוריהם בילדות, נוטים להרוויח שכר גבוה מהממוצע בבגרותם (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם שעת ההשכבה היא תמיד סיוט? יש לכם פגישות קבועות עם מנהלת בית הספר? האם אי פעם שקלתם לערוך בדיקת שמיעה לילדכם או אפילו עשיתם זאת מכיוון שאתם מתקשים להאמין לעובדה שהוא פשוט אף פעם לא מקשיב לכם? ובכן, תשמחו לדעת שתוכלו לקבל פיצויים בעתיד על הצרות שלכם. מחקר גורס כי סטודנטים שהפרו חוקים והתריסו את הוריהם בילדות, נוטים להרוויח שכר גבוה מהממוצע בבגרותם.

למחקר שפורסם ב"פסיכולוגיה התפתחותית", חוקרים בדקו את מחקר "MAGRIP", סקר לאומי משנת 1968 בקרב 2,800 תלמידי כיתה ו' מלוקסמבורג. התלמידים דירגו את עצמם במאפיינים והתנהגויות שונות כמו אחריות, חוסר תשומת לב וחריצות. גם המורים התבקשו לדרג את התלמידים על תכונותיהם הנצפות בכיתה.

ארבעים שנה מאוחר יותר, החוקרים עקבו אחר המשתתפים במטרה למדוד את ההצלחה התעסוקתית שלהם, הכנסתם והשגתם החינוכית.

למרבה ההפתעה, הם מצאו כי שבירת הכללים וההתרסה של הסמכות ההורית שלהם, ניבאו בצורה הטובה ביותר רמות הכנסה גבוהות יותר בבגרות, בלי קשר למצבם הסוציו-אקונומי של ההורים ולמנת המשכל של התלמיד. החוקרים חושדים כי מי שזכה לציון גבוה בסולם זה מוכן יותר להיות אגרסיבי במשא ומתן על שכרו או בבקשת העלאה. הוא עשוי גם להעריך תחרות יותר ממערכות יחסים או להיות מוכן יותר להלחם עבור האינטרסים שלו.

יכול להיות גם שההתנהגות הרעה עצמה למעשה מובילה לפיצוי גבוה יותר בהמשך החיים. "איננו יכולים לשלול את האפשרות שיש אנשים שמוכנים להפר חוקים או מקבלים שכר גבוה יותר מסיבות לא אתיות", כתבה מחברת המחקר הראשית, מריון שנגלר, מאוניברסיטת לוקסמבורג.

אבל מה אם בנכם הוא "ילד טוב ירושלים"? גם אתם ברי מזל. הרגלים טובים יכולים גם לחזות הצלחה גדולה יותר. שקדנות שדורגה על ידי מורים, המבוססת על התבוננות בכמה תלמידים אשר עבדו קשה והיו נכונים ללמוד, ניבאה הצלחה חינוכית ותעסוקתית. החוקרים טוענים כי מי שעובד קשה, יעיל יותר בביצוע משימות יומיומיות ובהיצמדות לשגרה. הוא עשוי להיות מגויס לעבודות מאתגרות ומורכבות יותר בגלל תכונות האישיות שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר