למען הנערים

ישיבה או מקצוע: לגדול בדרך שהכי טובה בשבילו

הילד המוכשר הזה בדיוק כמו כולנו, חכם, שפיץ, צדיק וגדול הדור. רק שהוא גם צריך לגדול בדרך הכי טובה בשבילו. והיא שונה. ועדין מובחרת. בדרך הנכונה בשבילו (לימודים, שיווקי)

שילוב של לימוד תורה, חול ומקצוע. (צילום: הישיבה החרדית מרון)

מישיבה לישיבה טובה יותר: הורגלנו לשחור או לבן. לימודי קודש או חול. ישיבעה בוחער או נושר. אז זהו. שלא כל מי שלומד מיקצוע/בגרות הוא נושר.

"תורה היא חיינו ואורך ימינו"- לא מתווכחים. רק. שלכל ילד מגיע לגדול בצורה הטובה ביותר עבורו, ומה טוב זולת התורה, הגמרא, המוסר והקודש. הלימודים היחידים שיקדמו את הדור הבא להיות ירא שמים, חזק באמונתו ולבסוף להקים בית תורני הם לימודי הישיבות התורניות שמוצעות לילדים שלנו.

ומה אם - אם הילד מתקשה לשבת כל היום על אותו כיסא וללמוד תורה ברצף קשוח, ללא הפוגה, ללא פעילות פיזית והרפיית המוח. הרצון שלו בדיוק כמו של אחרים – להפציץ, לשבת על קושיות ופירושים עד הבוקר. להתפלפל עם חבריו ולא להרגיש העוף המוזר שרק לו פורץ אדרנלין טבעי ללא שליטה ודוחק אותו לצד. בסה"כ כי הוא תוסס יותר או שיש לו עודף אנרגיות. נו מה?

הישיבה החרדית מרון. באדיבות המצלם

וזו שאלת השאלות, שאלת הדור, ושאלת העידן - זה הזמן לוותר?

זהו. הבחור פגום, שילך לרחוב, שיעזוב את הדת, אם לא תואם למסגרת הזו ספציפית מקומו בפלנטה אחרת, והוא בעייתי.ואם ניתן להסתכל על זה אחרת: הילד המוכשר הזה בדיוק כמו כולנו, חכם, שפיץ, צדיק וגדול הדור. רק שהוא גם צריך לגדול בדרך הכי טובה בשבילו. והיא שונה. ועדין מובחרת.

ישיבה תיכונית חרדית – נשמע יותר מדיי במקום אחד, גם תורנית, גם חרדית, וגם משלבת לימודי חול, ספורט, ליווי והדרכה? על גבול הבלתי אפשרי.

אבל מה שטוב במילה עתיד, שעד אז יעשו עוד מחקרים, ילמדו מעוד טעויות, וינסו עוד אפשרויות.ישיבה תיכונית חרדית היא כל מה שלא היה - ובסוף קם לתחיה. זה בדיוק הזמן להציל את הצדיקים של העתיד מלהשחיט את עצמם, את משפחתם, ואת דרך המלך.

מלבד לסמן ווי על בחור נוסף בישיבה קדושה ומי חושב מה יקרה לו בעתיד, יש לבדוק עוד מהפרוטונים והאלקטרונים שקשורים ל'מי שהוא' ואיך לעשות אותו טוב יותר. הישיבה החרדית "מירון" למשל, מכניסה ב24 שעות ביום בין היתר הרבה מדיי לימודים שמרחיבים את הדעת, ספורט, ליווי והדרכה וכל- כך הרבה יותר תורה, גמרא, מוסר ואם צריך ש"ס שלם.

עיבוד שבבים נשמע כמו נושא שמישהו מתישהו למד באיזושהי ישיבה? חד משמעית לא. ותחום זה מקנה ידע בתכנון, בתהליכים טכנולגיים, הוא נפוץ בתעשיות הרכב, והתעופה והרבה לפני שנועד להקנות ידע נצרך לבחור הישיבה הוא זה שיצליל את דעתו לחזור ללמוד בחשק וערנות יתר. עיבוד שבבים זה חלק מתכנית הלימוד בישיבת מירון.

ולא צריך להיות חד הבחנה לתפוס - שטכניקה זו לא תרחיק את הרוצה מדרך התורה אלא בדיוק ההפך – תקרב ותיתן לו את מתיקות קיום התורה והמצוות. אחרי שהמחנות היו ברורים ומחולקים – לימודי קודש או חול, רע או טוב, צדיק או רשע, מופרע או נינוח. מתגלה סתירה חדשה וטובה יותר: והיא הישיבה התיכונית.

הרב אברהם טוויטו בהתיעצות עם ראש הישיבה הרב יצחק שכטר. באדיבות המצלם

"קידום". שמעתם עליה? שמה בפרונט את מוסדות הללו, שעושות את מלאכתם נאמנה. שהולכות על התפר בין לימודי מקצועות חול - לבין אווירה ישיבתית מלאה. שמוציאות לאור צדיקים, בנים ובני בנים, חכמים, ונבונים. עם שחור ולבן. קודש וקצת חול, עם עתיד חזק בתורה, ולא פחות בנפש.

אנחנו מוכנים לשינוי שהפעם מתאים לכולנו. ישיבות הם החממה של הבנים שלנו. בואו נעשה את זה נכון.

קידום | לפרטים נוספים| 1700-500-612

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר